Ako predávať profesionálne?

Počas svoje 18 ročnej praxe v obchode som  odpozoroval a naučil niektoré dôležité faktory o ktoré sa vami chcem podeliť.  Bude to séria blogov, prednášok videí. Sú  veľmi špecifické témy ktoré sú zamerané na medziľudskú komunikáciu, ako začať obchodný rozhovor, ako osloviť kupujúceho v predajni a showroomoch…

Pred 20 rokmi som si kúpil knihu od: Brian Tracy- Jak mnohem lépe prodávat.Pokladám to za najlepšiu knihu akú som kedy kúpil a prečítal a predaji. (prečítal som všetko čo bolo dostupné na trhu, po slovensky, po maďarsky neskôr po anglicky.) Tá to kniha ma odštartovala a zmenila úplne môj pohľad na predaj.

 

Aké viditeľné znaky má dobrý predajca?

  1. Má dobré výsledky v predaji
  2. Hľadá informácie ako sa zlepšiť.

V tej to knihe sú presne definované princípy ktoré fungujú v predaji. Z tej to knihy by som chcel vydvihnúť niektoré dôležité faktory ktoré si môžete osvojiť a predajné  výsledky  sú takmer okamžite.

Prvý kameň úrazu je, že FIRMY A PREDAJCOVIA ANI NEVEDIA ČO PREDÁVAJÚ.

Ak si prečítaš knihu hneď v prvej kapitole je popis  načo by sa mal dobrý obchodník pýtať.

PRÍČINA –EFEKT

Už si  to niekde videl? Aj ja som to videl len som to nepochopil.

  • Ako predať  produkt?

  • Ako viesť obchodný rozhovor?

  • Ako sa pýtať klienta?

Otázky smeruj na EFEKT PRODUKTU, čo ZÍSKA ZÁKAZNÍK KEĎ  si kúpi od teba produkt.

Dnes už klasický príbeh :  VRTAČKA-DIERA.

Dobrý obchodník sa pýta zákazníka akú dieru potrebuje. Čo sa v praxi deje? Obchodníci hovoria o parametroch produktov, o cene, o akciách len nie o tom, čo je dôležité. AKÝ BUDE VÝSLEDOCH KEĎ BUDE VLASTNIŤ TEN TO PRODUKT.

Ďalší príklad z praxe je keď niekto predáva SOFTWARE.

  • Čo by si povedal potenciálnemu klientovi?
    • Že to funguje na všetkých platformách
    • Že celý systém ma X zabezpečený
    • Má to 24 hodinovú podporu …
    • Na tom to základe to od vás kúpi len malá hrstka klientov.
    • Tak  ako predať ten to produkt?

 

Nehovorte o softwari  ale pýtajte sa na efekt. Naši klienti s pomocou nášho softwaru získajú  lepší prehľad o  aktivitách, s čím ušetria  čas a peniaze. Je to úplne niečo iné ako “máme 24 hodinovú podporu“

Čo je DIERA  vašich zákazníkov?

Prečo to celé robím?

  • Chcem podporiť predajcu-obchodníka, firmu( ktorá má etických ľudí= dodržia čo sľúbia). Už ste to niekde čítali? Keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú.
  • Verím tomu keď podporím jednotlivca, firmu tak podporím a zapríčiním aj to, že sa na Slovensku bude žiť lepšie.
Newsletter

Pridaj komentár

Close Menu