Všetko sa točí okolo ceny

Dosť často sa mi stáva, že  klienti sa mi sťažujú: Chodia mi zákazníci do predajne, mám tu veľmi kvalitné veci o 10% som lacnejší ako moja konkurencia, ale VŠETKO SA TOČÍ OKOLO CENY. Ak zákazníkovi daný produkt nepredám lacnejšie, tak mi utečie, a už ho nevidím. Koľko takých klientov máte? Asi 50%. Koľko sa z nich sa vráti a kúpi váš produkt na koniec? Asi polovica, 50%. Tak, že riešime cca 20 až 25% klientov. Áno.

Ukážkový prípad ako z filmu. Niekoľko poznámok:

  1. To čomu dáš pozornosť to  bude rásť. Príklad: Ak si dnes predal 5 zákazníkom nejakú vec, a 1 zákazník tlačil na cenu a ty si dal pozornosť tomu jednému, garantujem ti, že ďalší zákazník BUDE CHCIEŤ TIEŽ ZĽAVU. Vyčisti si myseľ a pozornosť daj tým ZÁKAZNÍKOM, KTORÝM SI PREDAL.
  2. Firmu živí tých 75% zákazníkov, ktorým si predal.  Mal by si dať100% pozornosť pre týchto zákazníkov. Už aj tebe sa stalo, že celý deň bol dobrý a zrazu prišiel niekto, kto ťa vytočil.  Čo ti bralo najviac pozornosti? Ten jeden človek ktorý ťa….alebo všetci ostatní.? Iný príklad. Dieťa príde zo školy dnes mal v žiackej knižke: jednotku a trojku. Čo sa spýta génius ako prvé? „Z čoho si mal trojku?  Nečuduj sa, keď sa dieťati  zhoršia známky. Dieťa dostalo  pozornosť keď dostal trojku. To bude rásť, ČOMU DÁŠ POZORNOSŤ.
  3. Na to aby si predal sa musia stretnúť dva dôležité faktory.
  • Zákazník musí riešiť nejaký problém, niečo potrebuje.
  • Máš dobre zvládnutý marketing, a zákazník príde do tvojej predajne a chce to riešiť cez teba

     Teraz keď je už jasné, že KDE MÁ BYŤ TVOJA POZORNOSŤ, sa musíme pozrieť aj ďalšie faktory pri predaji.

  1. Komu chceš predať svoj PRODUKT? Po Slovensky kto je tvoja cieľová skupina? Presne musíš pomenovať, ktorú cieľovú skupinu ideš osloviť s tvojim produktom.
  2. Ja teraz nechcem hodnotiť človeka, podľa toho kto koľko zarába, a ani nebudem.
  3. Je skupina ľudí ktorí si kupujú autá za 100 000 eur, a sú ktorí kupujú za 10 000eur.
  4. Pre ktorú skupinu ľudí predávaš ty?

Na juhu Slovenska som riešil jeden obchodný prípad. Nádherná predajňa cca 1000 m2 . Kúpeľňové štúdio. Cieľová skupina bola z príjmom STRED A VYŠŠIE. Firma  fungovala veľmi dobre, každý jeden mesiac bol nový rekord  v obrate.

Zavolali ma, PREČO PRESTALI  ZÁKAZNÍCI NAKUPOVAŤ,  PREČO MI KLESOL OBRAT, KEĎ SA NÁVŠTEVNOSŤ PREDAJNE ZVÝŠIL. Zistil som, že :

firma začala inzerovať PRE NOVÚ CIEĽOVÚ SKUPINU. Zacielili  tiež skupinu ľudí s NÍZKYM PRÍJMOM.  Z krátim jeden dlhý príbeh. ZÁKAZNÍCI S VYŠŠÍM PRÍJMOM NEBUDÚ NAKUPOVAŤ TAM,  KDE NAKUPUJE BEŽNÝ SMRTEĽNÍK. Bola to drahá chyba.

  1. Ďalším faktorom je, keď sa riešia NÁMIETKY V PREDAJI. ( je to drahé, musím sa poradiť, na internete som videl lacnejšie…) V tomto bloku to teraz nebude riešiť. Ďalších blogoch sa týmto témam venujem, a popisujem ich podrobne.
  2. Určite svoju cieľovú skupinu, nastavte ponuky a ceny, podľa ich požiadaviek a nezabudni: pozornosť dávajte pozitívnym udalostiam.
Newsletter

ZAVOLAJTE MI

+421 911 259 510

Pridaj komentár

Close Menu