5tipov ako predať nové auto

Chcem sa podeliť o jeden obchodný príbeh (case study), ktorý sa mi stal. Bol som sa pozrieť, ako sa predávajú  nové autá v jednom nemenovanom autosalóne.

Firma sa zaoberá s predajom nový aut, ako aj servisom. Šéf firmy ma poznal a požiadal ma, aby som otestoval schopnosti nových predajcov. Keď som prišiel do predajne, predstieral som, že kupujem auto a sledoval  predajcov, ako oslovujú kupujúcich, ako reagujú, hlavne ako predávajú. Krásna predajňa, všade čistota. Tie nové autá boli dokonale na svietené. Neviem kto a ako zariadil ten to obchod, kto navrhoval osvetlenie, ale ten koncový dojem bol úchvatný. Tie autá vyzerali oveľa väčšie, ako naozaj sú. Tie farby boli… Ak by som to zjednodušil, tak VAUUUU efekt. Predajcovia boli veľmi elegantní. Najlepšia správa je, že bol veľký pohyb ľudí, myslím tým kupujúcich. Nechápal som, čo tu vlastne robím. Ako je možné, že predaj nových áut v takom to prostredí je ťažké.

5tipov ako predať nové auto

Mať či nemať zlého predajcu vo svojich predajniach? Predaj nových aut nie je komplikovaný, len predajcovia.

Šéf ma posadil, dal mi priniesť kávu, a odišiel. Pozoroval som, čo sa bude diať. Nový predajca ( veľmi atraktívna elegantná dáma, si sadla s klientom) a začala predávať.Prvá veta ktorú povedala, ako budete platiť? Žiadne zdvorilostné otázky, aký máte deň? Kde ste zaparkovali? Nič také to sa nestalo. Hotovosť, žiadny leasing. To auto, čo máte vonku bude dobré. Boli ste sa pozrieť vedľa nás je Fiatka, teraz majú zľavy? Potrebujem okamžite pick up, musím dodať zeleninu. To auto, čo máte vonku bude dobré. Nakoniec to zákazník vzdal. Odišiel za šéfom, ktorý mu dal podpísať zmluvu a zákazník odišiel na novom aute. Irónia je, že mladá elegantná dáma robila všetko, aby nepredala.

Obchodné predajné zručnosti

Chcete dosahovať lepšie výsledky s menším úsilím?

Ako postupovať pri predaji nie len aut?

  1. Prvý dojem môžete urobiť len raz. Udržiavajte čistotu, dávajte pozor na to, aby nič nebolo zaprášené a buďte elegantný.
  2. V predajniach sa naučte osloviť potenciálneho zákazníka. Pozdravte sa, a začnite komunikovať s kupujúcim. Ako vám môžem pomôcť? Najhoršia otázka, akú môžete dať.

Nikto nemá rád, keď sa mu vnucuje nejaký predajca. Ďakujem, iba sa pozerám, a s predajom ste práve skončili. Ktoré auto vás oslovilo? Máte presnú predstavu o tom čo hľadáte, alebo potrebujete poradiť? Tieto otázky sú oveľa vhodnejšie ako:“ ako Vám môžem pomôcť“

  1. Nikdy nehovoríme o konkurencii negatívne. Keď zákazník nehovorí o konkurencii, vy ako predajca už vôbec nezačnete tému“ konkurencia“.
uzarvoriť predaj

4. Naučte sa uzatvárať predaj

  1. Nikdy nehovoríme o konkurencii negatívne. Keď zákazník nehovorí o konkurencii, vy ako predajca už vôbec nezačnete tému“ konkurencia“.
  2. Naučte sa uzatvárať obchodné prípady.

Ako príklad vám môžem uviesť: ak cez víkend pôjdete nakupovať na trh, a bude tam babka ktorá predáva jablká. Opýta sa: „koľko jabĺk potrebujete? Zoberiete aj hrušky, alebo vám stačia jablká?“  Nekomplikujte predaj, lebo predaj nie je komplikovaný, len ľudia. Ak si myslíte, že uzatváranie predaja je komplikované, tak choďte nakupovať na trh, uvidíte, že nie je.

Close Menu