Kontaktovanie nového zákazníka

Ako obyčajne aj toto bude príklad z praxe. Keď  kontaktujem nového zákazníka hovorovo mám studený kontakt, tak si ho najprv trochu zohrejem.
 Ako to myslím?

Robím to  nasledovne. Keď je to maloobchod  alebo showroom, tak sa zastavím na prevádzke  a pozerám ako predávajú obchodníci. Testujem schopnosti obchodníkov  a nie človeka. Ako obchodník dokáže osloviť klienta, ako zisťuje potreby zákazníka, ako rieši situácie keď napr. na predajni je viac ľudí a nestíha všetkých osloviť medzi tým zvoní telefón, ako zvláda námietky zákazníkov kedy a ako uzatvára obchodné prípady ako aj ďalšie. Iným slovom mystery schopping.

Neskôr to vyhodnotím a informujem majiteľa, alebo konateľa čo som videl  čo robia dobre, čo by sa malo zlepšiť. Po vyhodnotení  hľadáme riešenia.

Komunikácia zo zákazníkom

pozeral som ako predávajú...

Komunikácia zo  zákazníkom dopadla úplne katastrofálne.

Za tie roky čo sa zaoberám obchodom a predajom ma stále viac  a viac šokuje akých predajcov máme. Hneď vám to vysvetlím.

Prišiel som do predajne kde predávali auta. Boli tam dvaja predajcovia v obleku. Obidvaja mali zákazníka a pozeral som ako predávajú.

 

Prišiel som kúpiť auto a on ma poslal domov...

Myslím si že najlepšie slovo ktoré vystihuje činnosť ktorú robili , je INFOMÁTOR PRVEJ KATEGÓRIE.  Nikomu sa nevysmievam, len oslovujem, píšem čo som videl. V kuse hovorili obchodníci, informovali  o technických parametrov aut a  zákazníci len prikyvovali.

Nakoľko tam mali zákazníkov a vôbec sa mi nevenovali   a vtedy keď som už chcel odísť tak ma  jeden z obchodníkov  oslovil. Mal okolo 50 rokov bol  v obleku.

 Pozeral som sa na nové rodinné auto.

Pekné auto že áno ( vynútil si môj súhlas) a má to len 1,4 motor? To bolo oslovenie zákazníka, mňa. Ja som odpovedal že nie je  1,4 motor malý na tak veľké auto? To je to čo mi to čo mi každý hovorí. Dám vám vizitku, nejaký leták a zavolajte mi lebo to auto budem mať zajtra, vyskúšate a uvidíte aký živý motor to má.

Podal mi ruku a odprevadil ma k dverám a poslal domov. Tak to je sila.

Prišiel som kúpiť auto, bez toho aby si vyžiadal kontakt na mňa, aby si dohodol ďalší krok, prípadne predával, on ma poslal domov.

Ja nemám slov. Počúvam výhovorky predajcov, ľudia nemajú peniaze,nasýtení je trh….. a mohol by som pokračovať…

 

POZNÁTE ODPOVEDE?

Aké máte ročné náklady na prevádzky, na mzdy, odvody, marketing …..

Kedy ste pozreli na to ako predávajú vaši ľudia?

Predávajú alebo len informujú?

Prečo majiteľ predá vždy najviac?

 
 

ak vás to oslovilo ……

Mám efektívny program zameraný na komunikáciu a na efektivitu.

Je to forma tréningu, mentoringu. Teším sa na spoluprácu.

efektívny predajca
Newsletter

Pridaj komentár

Close Menu