
Základné zručnosti pre manažérov
Niekde som čítal, že najťažšia práca je s ľuďmi. Ja si to nemyslím. To to tvrdenie pochádza od človeka, ktorý sa trápil, a nemal základné zručnosti manažéra. Ľudia s vysokou emocionálnou inteligenciou, sú úspešnejším v živote, a majú lepšie výsledky vo firmách. Dokážu motivovať, riadiť ľudí a vytvoriť lepšie porozumenie vo firmách.
Emocionálna inteligenciu pokladám základnú schopnosť manažéra. Ľudia s vysokou emocionálnou inteligenciou majú schopnosť PRIMERANE REAGOVAŤ na všetky problémy, ktoré nás obklopujú počas celého života. Majú vysoký stupeň empatie( schopnosť sa v žiť do pocitu iných). Dokážu počúvať ľudí, a majú vynikajúce komunikačné schopnosti. Každý ich chce mať v tíme.
Emocionálna inteligencia= schopnosť riešiť problémy za okolností keď človek primerane reaguje na svoje a aj na pocity okolia.
Slovo EMÓCIA- je odvedená zo slovu EX MOVERE( EX- znamená „Z“, MOVERE-znamená HÝBAŤ)
Poznáte odpovede?
- Ako reagujete keď pracovník nedokončil delegovanú prácu v čas alebo to urobil zle?
- Ako reagujete keď niekomu TEČÚ NERVY?
- Prečo si rozumiem-nerozumiem s človekom-klientom?
- Ako vznikajú a aké sú riešenia konfliktov?
- Ako prijať kritiku a komplimenty?
Podľa Wikipédie :„Schopnosť je súbor predpokladov nevyhnutných pre úspešné vykonávanie určitej činnosti. Schopnosti sa vyvíjajú na základe vlôh, a to učením.
Kľúčové slovo je UČENÍM. Nie je to nič v rodené je to schopnosť ktorá sa tréningom zlepšuje.
Doporučený kurz:Čo ti matka nevedela povedať a v škole to neučia VS Základy komunikácie.
Staňte sa človekom s ktorými ľudia sú radi v jednom priestore a budete mať veľký priestor na život.