4 typy ako motivovať čašníkov, aby predávali

 Pred nedávnom som riešil jeden obchodný prípad o ktorý sa chcem  podeliť.Šéfka jedného nemenovaného gastro prevádzky mi zavolala, že už nevie čo má robiť so svojimi zamestnancami, „mám toho plné zuby, už neviem koho zamestnať, máme dobré služby, dobré jedlá dobré vína, ale čašníci nechcú predávať.“

 Máte nejaký program, nejaký vzdelávací kurz, ako motivovať čašníkov, aby predávaliVždy keď dostanem takýto telefonát,  tak navštívim prevádzku, pozerám sa na to, ako to celé vyzerá, aká je tam čistota, ako je to zariadené, a hlavne ako obsluhujú čašníci. Nakoľko táto prevádzka bola veľmi  ďaleko asi 400 km, tak som túto časť vynechal. Opýtal som sa pár otázok,  aby som si vytvoril celkový obraz, čo sa deje v tejto reštaurácie.

zvýšte obrat v reštaurácii

Z vynášačov jedál, urobíme profesionálnych čašníkov. Zvýšte ziskovosť vašej reštaurácie. Objednajte si manuál a školenie pre čašníkov.

  1. Ako motivujete čašníkov? Ako meriate ich výkony?  Odpoveď ma veľmi prekvapila. Každý jeden čašník je motivovaný, lebo z každého predaja má peniaze, týždenne ich vyhodnocujeme.  Keby som to zjednodušila, tak máme  štatistiky. Niektorí čašníci makajú, a predajú 4x až 5x viac, ako ostatní.
  1. Ako predávajú? Máte niečo ako manuál predaja pre vašu prevádzku?  Očakávate od ľudí, aby robili to, čo chcete, aby bolo urobené podľa vašich predstáv, len tú predstavu im nepoviete. Nie je to choré?
  2.  Nie nemáme. Existuje manuál pre čašníkov? Určite áno, treba sa pozrieť na to, čo mám funguje, spísať to, a preškoliť všetkých čašníkov, tak aby každý vedel predávať.

Chcete dosahovať lepšie výsledky s menším úsilím?

Obchodné predajné zručnosti

Ciele, výsledky, úspech, sebavedomie, rast, spokojnosť

Prihláste sa na školenie
  1. Kto robil nábor ľudí, kto si vybral čašníka?
  2. Vybrala som  ich ja, v tomto regióne máme obrovský problém výberom zamestnancom. Jednoducho nemám koho dať na prevádzku.
  1. Prvýkrát po dlhej dobe som riešil obrovské DILEMA. Problém vôbec nebol že, čašníci nevedeli predávať. Problém bol manažmente. Nevedeli, ako nájsť schopného človeka. Otázkou je, ako by ste sa zachovali vy? Predali by ste ŠKOLENIE NA PODPORU PREDAJA, ALEBO NIE? Ak naučíte čašníkov predávať, tak sa nič zlé nestane. Avšak to nerieši celkový problém. Manažéri tejto prevádzky potrebujú kurz, AKO VYBRAŤ SPRÁVNEHO ČLOVEKA, a zamestnancov naučiť, AKO PREDÁVAŤ SLUŽBY A PRODUKTY DANEJ PREVÁDZKY.( ako predať drahšie víno, alebo drahšie jedlo, bez toho, aby ste dýchali niekomu na krk, alebo aby ste tlačili niekoho do situácie, kde sa necíti dobre.)
predaj v reštaurácii

Otázkou zostáva, ako motivovať zamestnancov, čašníkov?

  1. Zlepšovať sa môže len to čo je merateľné a chválené. Ako to myslím? Skúste vymyslieť nejakú hru pre čašníkov. Napríklad tento týždeň budeme merať to, kto je schopný predať čo najviac dezertov. Každý jeden deň vyhodnocujte výsledky, a informujte personál, aká je pozícia každého čašníka v danej chvíli. Nezabudnite pochváliť človeka, alebo zamestnanca, ak niečo urobil dobre. Toto je kľúčové pri motivovaní zamestnancov. Dobrý manažér nie je ten, ktorý vidí len problémy, ale ten ktorý dokáže vidieť aj dobré veci, a dokáže to aj oceniť.
  1. Pri výbere zamestnancov zistite, či má rád výzvy, alebo či je súťaživý.
  1. Zistite viac o jeho osobnom živote. Či má deti, alebo žije s maminkou. Ak napríklad žije s maminkou, má 20 rokov, nie je súťaživý, a stačí mu 600 euro na to, aby cez víkend mohol ísť s priateľmi na pivo, alebo na diskotéku. Otázkou je, či chcete takéhoto zamestnanca na vašu prevádzku alebo nie? Ten to zamestnanec nebude predávať vaše produkty.

4.Ak vyberiete nevhodné ho zamestnanca na danú pozíciu, problém sa vráti. Bude vás to stáť nemalé peniaze, čas a hlavne nervy. Máme riešenie, ako naštartovať ľudí, aby predávali.