4 chyby pri telefonovaní

Neuveriteľne si cením prácu obchodníkov, lebo obchodníci sú asi poslední žijúci dinosauri, ktorí sú ešte schopní osloviť neznámeho človeka a porozprávať sa sním. Väčšina ľudí sa obáva z emocionálneho ranenia, boja sa neúspechu, alebo z obavy odmietnutia. Ešte ich nikto neodmietol, ale pre istotu sa už sa boja dopredu. Nemali by ste sa báť z odmietnutia, alebo z toho, že urobíte chybu pri telefonovaní. Bola vaša prvá pusa dokonalá? Aké bolo vaše prvé obchodné stretnutie? Robiť chyby je normálne, je to štádium učenia sa. Je tu, ale iný paradox. Naša skúsenosť je taká, že ak si dnes kupujete dom, tak z nejakého dôvodu, si ľudia dajú záležať na tom, aby oplotenie bolo čo najväčšie, aby sa nemuseli pozdraviť susedovi, alebo ak žijete v paneláku, tak sused rýchlo naskočí do výťahu, aby sa s nikým nemusel  porozprávať. Ja si dovoľujem nazvať toto, ako spoločenská fóbia. Mám také istého suseda ako vy. V tom to blogu sa pozrieme na to, aké chyby môžu nastať pri telefonovaní s klientom a z čoho pramení obava odmietnutia.

Firmy potrebujú produkty alebo služby.

Klientov rozdeľujeme do niekoľko skupín. Prvá skupina sú existujúci klienti, ktorí vás poznajú, poznajú vašu firmu, prípadne už kúpili od vás niečo. Tú druhú skupinu som nazval „potenciálni klienti“, našli ste ich na nete, prípadne to bolo  do poručenie od niekoho. Ešte sa nepoznáte a voláte im  do firmy, lebo  je tam potenciál, že firma bude potrebuje vaše produkty alebo služby.

Obchodné predajné zručnosti​

Chcete dosahovať lepšie výsledky s menším úsilím?
  1. Prvá chyba pri telefonovaní je, keď sa pri úvodnom  telefonovaní s novým klientom sa z invaliduje  sám seba, alebo sa ospravedlňujete za to, že voláte. Vyvarujte sa chybám ako napr:

    „Prepáčte, že ruším“

    „Zdržím vás len krátko.“

    „Nevyrušujem?“- ( toto pokladám za úplne geniálne otvorenie rozhovoru.)

  2. Druhá najčastejšia chyba pri telefonovaní je keď obchodník volá do novej firmy.

    Dobrý deň, volám sa XY a volám z firmy „MP/X“. Naša sa firmy sa zaoberá …

    a chcel by som vám „urobiť prezentáciu.“ Predstavte si, že sa konateľom firmy a dnes ste už tretí, ktorý volá ohľadne prezentácii. Ak si myslite, že ohúrite klienta s vašou prezentáciou, tak sa mýlite. Dnes je otvorený trhu, a výkonný ľudia sa vyvarujú obchodníkom typu „prezentátor.“ Keď sa zameriate na prezentáciu, kedy budete predávať?

3. „Rád by som predstavil naše produkty a som presvedčený, že keď to uvidíte, že za aké ceny to predávame tak odpadnete.“ „Máme veľmi výhodné ponuky“.

Nechcem odpadnúť a kvôli cene ja nekupujem produkty, ale za pridanú hodnotu, aký efekt budem mať, keď kúpim nejaký produkt.

4. „Môžem sa spýtať na pár veci?“ alebo ďalšia chyba pri telefonovaní  je:

 „Máme záujem sa s vami stretnúť.“

„Máme nový katalóg a cenník, mohol by som vám to poslať.“

Prvý dojem urobíte len raz.

Predstavte si, že niekto volá vám, presne tak, ako to robíte vy. Chceli by ste sa stretnúť?

Potenciálny klient si vytvorí obraz a vždy to bude vaša zodpovednosť, aký obraz to bude.

Chcete dosahovať lepšie výsledky s menším úsilím?

Rozvíjame potenciál ľudí a firiem.

Obchodné predajné zručnosti

Ciele, výsledky, úspech, sebavedomie, rast, spokojnosť.
Prihláste sa na školenie

Z čoho pramení obava odmietnutia?

Pramení to z horeuvedených situácii. Keď ovládate techniky telefonovania, voláte dobre a na vaše telefonát niekto reaguje neadekvátne, musíte vedieť, že  tá agresia nie je smerovaná vám, ale niekomu kto volal pred vami. Na našich školeniach, workshopov trénujeme všetky možné scenáre, ktoré môžu nastať pri telefonovaní.

  • Kúpili by ste si knihu?

  • Pozreli by ste  videá?

  •  Porozprávali by ste sa šéfkuchárom, čo a ako robí?
  • Zapísali by ste sa niekde na kurz?

  •  Alebo by ste urobili  všetky horeuvedené kroky?

Čo ste ochotný urobiť vy, aby ste telefonovali profesionálne?

Ak vás môj blog oslovil a chcete ušetriť čas a robiť kroky od začiatku dobre, prihláste sa na školenie. Teším sa na prácu s vami.

Close Menu