Ako predať počas pandémie?

Nikto sa nemohol pripraviť na to čo sa stane v roku 2020 a 2021. Veľa firiem bojuje o prežitie, a hľadá spôsoby ako sa udržať nad vodou a ako predávať počas karantény. Firmy majú obmedzené finančné zdroje, lebo „nikto nekupuje“ a „home office“ nabralo neuveriteľné rozmery, málokoho zastihnete vo firme. Tak, ako predať, keď sa nedokážem dostať ani do firmy?“ Dám vám niekoľko tipov, čo by ste mali robiť a ako zvládnuť situáciu.

Digitálne nástroje ako podpora predaja

Ľudia nie sú hlúpy a na nezmyselné zľavy reaguje čím ďalej menej. Podľa odborníkov ste vystavený denne asi 4000 reklám, ktoré vám, masíruje vedomie, aby ste niečo kúpili. Firmy začali posielať maily a robiť reklamné kampane s názvom posledná šanca využiť brutálne zľavy….“a podobné. Reklamné agentúry prisahajú na reklamné kampane ktoré vytvárajú, ako reklamné banery alebo textové reklamy na facebook alebo na iné, platformy. Ak vám to funguje tak to robte, určite si viete spočítať koľko vás to stojí, prípadne aké výsledky vám to prináša.

rady na zvýšenie obchodu

„Zľavy alebo nezľavy to je tá otázka“?

Ďalšia možnosť ktorú firmy využívajú sú zľavy. V B2B segmente to funguje najviac. Poďme sa na to pozrieť z praxe, aké chyby robia firmy, prípadne čo by som vám do poručil. Teraz píšem o tom, ako volať do firmy ktorú už poznáte, už ste niečo predali, máte nejakú históriu-je tam dôvera, ale dá sa to použiť aj pre „ studené kontakty.“

Kedy by ste kupovali?

„ Dobrý deň pri telefóne „XY“ a volám z firmy „ABC“ , určite sa na mňa pamätáte, v decembri sme sa videli a objednali ste si … Volám vám k vôli tomu, že máme výpredaj a chcel som vás informovať o tom, aké nové ceny máme, či náhodou nepotrebuje niečo...Určite sa dohodneme. Niektoré firmy reagujú na toto a keď vám to funguje tak to používate. Na druhej strane nebuď „dilino“, však toto robí každá druhá firma. Ak naozaj chceš predať niečo, mal by si zmeniť úplne svoj postoj a vidieť svet očami zákazníka a vžiť sa do jeho kože.

Zľavy počas pandémie

Skúste tento predajný scenár

„Dobrý deň pri telefóne „XY“ a volám z firmy „ABC“ , určite sa na mňa pamätáte, v decembri sme sa videli a objednali ste si … Chcel som sa vám ozvať ako sa vám darí teraz v predaji? –počkajte si na odpoveď!!!!!!!! Čokoľvek povie neriešte to, každý má právo na svoju pravdu, ako vidí veci on. Ak nadáva na vládu, na svet, na kohokoľvek nechajte to na pokoji. Tvoj „ job“  je predať a neriešiť aktuálnu náladu klienta. (ako zvládať emócie a komunikovať som písal so už niekoľko blogov)

volám kvôli tomu, že sme sa rozhodli podporiť našich odberateľov a to tak, že dávame obrovské zľavy na podporu predaja, máte na tom oveľa väčšiu maržu, alebo vašim zákazníkom to môžete dať lacnejšie. Je to na vás ktorú alternatívu použijete.“

„Pošlem vám naše nové ceny, je to nezáväzné a v piatok vám zavolám či je tam niečo čo by sme mohli spolu riešiť…“

workshop na podporu predaja

Chcete zmeniť niečo v predaji?

Ktorá alternatíva sa vám páči viac? Ktorú ste ochotní vyskúšať? Vyskúšate to alebo sa začnete modli? To, že nepredáte každému ju jasné. Je jedno čo robíte, len niečo robte.

Veľa firiem konečne pochopilo, že ak nepodporia svojich „obchodných partnerov“,  čiže keď nezarába odberateľ KONČÍ. Dnes nestačí mať „naj produkt, najlepšiu cenu a byť kráľom džungle“ nemáš podporu pre firmy: „KONČÍŠ“. Začnite deň  tak to: „čo môžem ešte urobiť pre svojich zákazníkov“ a predaj sa vám zvýši automaticky.

Ak máte otázky, potrebujte pripraviť vašich zamestnancov, ako telefonovať, ako riešiť obchodné situácie, spísať scenár upraviť jadro telefonátu alebo chcete preškoliť vašich zamestnancov, prosím kontaktujte nás.

Pridaj komentár