Ako predávať oblečenie?

Sú hodiny keď nikto nechodí do obchodu, alebo do nákupného centra a potom je čas, keď je obrovský nával ľudí, doslova „masa ľudí“ ktorá prišla na obed, alebo sa po práci zastavila, dajú si kávu prípadne nakupujú nejaké oblečenie. Ak ste niekedy videli v obchode predavačku, ktorá každých 30 sekúnd pozerá na hodinky „ten to deň asi nikdy neskončí“, unudená k smrti, alebo úplne iný príklad keď niekto platí  v kase, ďalší zákazník  „ sa len niečo spýtam“ , je tam ešte jedna reklamácia, no nastal problém a nevie čo má robiť „neviem sa roztrhnúť na 10 strán“ . Ako tieto veci zvládnuť napíšem v ďalšom bloku s názvom, stratégie predaja v maloobchode.“

Oblečenie ktoré vyhodíš je v znovu móde

Spýtajte vašej partnerky, priateľky, známych ako to je, či je to pravda , alebo nie. Naše ženy sú v tom úplne úžasné, lebo ten deň keď niečo vyhodia, tak hneď sa to dostane do „módy“, zas. Nočná mora každej ženy. Je jedno či dnes hovoríme o tričku ktoré stojí 10 eur, alebo obleku čo stojí 600eur. Je niekoľko princípov predaja ktoré do poručujem. Poďme sa pozrieť na to „čo je potrebné urobiť.“

kupovať šaty

Zákazník prišiel do obchodu

Pozdravte sa. Ak práve riešite zákazníka „kývnete hlavou“ alebo hlasno povedzte, že „ hneď sa vám budem venovať, riešim zákazníka, za chvíľu som u vás“. V tej to chvíli, je ešte predaj nezačal, ale dajte zákazníkovi najavo, že ho vidíte. (Ani si neviete predstaviť, čo všetko dnes ľudia zamestnávajú, radšej sa hrá s telefónom, pričom zákazník je už v obchode.)

Dajte zákazníkom čas

Pozorujte čo robí, či si chytil do ruky, čo ho zaujalo, ako reaguje. Neskočte mu hneď na krk, nepredávajte nechajte ho nech sa zorientuje „ u vás“. Prakticky to sa čo deje , buď tam niekto skočílebo mám nariadené predávať“ a ide sa roztrhnúť a myslí, že čim viac bude chodiť za zákazníkom, tým viac predá(opak je pravdou), alebo tam nikto nejde. Sú to maličkosti, ale toto vám zarába.

predaj ob

Vyskúšal si oblek a je nerozhodný

„nie som si istý“, ako ďalej. Tu musíš byť predajcom, to je tá chvíľa, keď sa musíš ukázať. Písal som už niekoľko blokov ohľadne „príčina-efekt“ situácii. (prečítaj si to). Zjednoduším to. Spýtaj sa pár otázok. Nezabudni jedna otázka jedna odpoveď, žiadne 3-4 otázky, počkaj si na odpoveď. Skús si vytvoriť celkový obraz, ako bude vyzerať :

„Ako často to budete nosiť tento oblek( tričko, rifle, sukňu)?“…odpoveď. „ďakujem.“

Akej farby bude vaša košeľa?( top, topánky kravata, kabelka…)odpoveď. „ ďakujem.“ Čokoľvek povie nerieš to. Každý má právo na svoj názor.

Predávate aj príslušenstvo?

Z osobnej skúsenosti viem, že jedna vec predaj hlavného produkt, ale najviac sa zarába na príslušenstve. Šéfoval som 14 predajniam kde sa predávali mobilné telefóny a doplnky. Presne viem čo funguje v praxi.

„K tomu to obleku vám do poručujem tú to kravatu, alebo ten to opasok. Viete si predstaviť ten to oblek , s bielou košeľou a modrou s kravatou? „ áno“ .Môžem vám to zabaliť? „easy, easy.“ Predaj je jednoduchý, len si to ľudia komplikujú. Predávajú vaši zamestnanci doplnky, alebo si to klient musí vyžiadať? Mali by ste vypočítať akú maržu máte na „hlavnom produkte a aká je marža je doplnkoch. Kedy ste sa pozreli ako predávajú vaši zamestnanci? Máte spísané „smernice“, čo od predavačov očakávate, prípadne manuál  predaja na vašu prevádzku?

Chcete zmeniť niečo v predaji?

Mohol by som písať ďalšie princípy a poznatky, ale tieto veci preberáme podrobne na kurzoch a školeniach, kde vás prípadne vašich zamestnancov, pripravíme na všetko čo potrebujete, aby ste boli ziskový. Od oslovenia, ako sa pýtať ako predať doplnky, ako kedy uzatvoriť obchod, prípadne spíšeme za vás manuál predaja a každý nový zamestnanec bude vedieť čo očakávate, ako si predstavujete  akt predaja.

 Nezabudni na to, že keď si to klient nekúpil od vás, kúpi to niekde inde. Ak vám to už začalo vadiť, zavolajte nám.

Pridaj komentár