Techniky predaja

Ako prilákať k sebe viac zákazníkova, ako ich osloviť, ako uzatvoriť obchodný prípad, alebo ako začať predajný dialóg. Čo všetko musíte vedieť, aby ste stali dobrým predajcom?

Každá jedna práca má svoje špecifiká, techniky a postupy, ktoré potrebujete vedieť na to, aby ste patrili medzi najlepších vo svojom obore.  V B2B a B2C potrebujete vedieť 7 až 10 techník, aby uspeli. Napísal som o tom niekoľko blogov, ale je na čase, aby sme to dali do jedného konceptu.

Ako začať úvodný rozhovor B2B?

Na obchodnom stretnutí v B2B, máme niekoľko zdvorilostných manierov(zvykov), ako napríklad: ponúknu vás s kávou, čajom, s vodou, opýtajú sa vás, aká bola cesta, našli ste parkovacie miesta a podobné. „Mám prijať kávu, keď som už dnes mal štyri? Nie, keď ste už mali štyri tak nie ináč áno, alebo povedzte, že radšej pohár čistej vody. Určite nechcem písať o tom, ako piť kávu, ale je to dôležité, lebo, na obchodnom stretnutú hľadáte to čo je pre obidve strany „spoločné“. Patrí to do kategórie „neverbálna komunikácia“, aj keď ja veľmi nie som veľmi zástancom „vedeckých faktov“, ale podvedome to funguje.

Oveľa dôležitejšie je ta druhá otázka, ktorú som písal, „ našli ste parkovanie“? Viete prečo? Lebo na to, aby ste pre jednali obchodný prípad, potrebujte 100% pozornosti. Kde bude jeho pozornosť, keď si nie je istý, či parkuje dobre? Na aute nie na vás. Prerušte jednanie, a pošlite ho preparkovať, aj tak vás nepočúva. Sú to maličkosti, ale funguje to.

Pri úvodnom rozhovore si vymeňte vizitky, predstavte seba, firmu, čo robíte, firma aké má ocenenie, recenzie, akých klientov máte. Veľmi dôležité, teraz ešte nepredávajte. Ide o predstavenie seba a firmy. Dávajte pozor na to, aby to nebolo dlhšie ako 2, 3 minúty. Po predstavený, nechajte komunikovať druhú stranu. „Mohli by ste sa predstaviť aj vy?“ a nechajte ich komunikovať.

chyby v obchode

Chyby pri úvode

  1. Niekoľko krát sa stalo, že „pán“ obchodník prerušil klienta, nenechal ho komunikovať. Veľká chyba. Majitelia sú hrdý na svoju firmu a aj keď to majú na stránke nejaké ocenenie, nechajte ich o tom hovoriť. To, že sa s klientom nehádame, to je pre vás jasné o tom nebudeme písať.
  2. Prispôsobte rýchlosť vašej komunikácie ku klientovi. Hovorte tak , ako klient. Ak je to starší človek a vy hovoríte rýchlo, tak vás nebude stíhať sledovať. Budete reálnejší.
  3. Keď máte ocenenie hovorte v tretej osobe a vynechajte superlatívy. „Boli sme ocenení od ……“. keď predávate drahšie veci, tak pre klienta bude jasné, že „nie ste najlacnejšia firma“.
  4. Pripravte si aspoň dve predstavenia seba a firmy, majte to po ruke a ak začínate, ako obchodník tak si čítajte s poznámky. Nie je to hanba. Mám 51 rokov a stále to mám pri sebe a ako aj otázky , ktoré sa chcem neskôr spýtať.
  5. Keď predávate drahé veci, a obávate sa, že čo povie klient na cenovú ponuku, tak to povedzte v úvode. Predávame najkvalitnejšie veci na trhu, tým pádom sme aj najdrahší. Naši klienti si potrpia na kvalite.

    Ak potrebujte poradiť, ako spísať úvodný rozhovor, alebo natrénovať, kontaktujte nás na drafi@skoleniepredajcov.sk

Techniky Telefonovania

Návody a tipy, ako volať do novej firmy, ako znížiť riziko odmietnutia. Jednodňové školenie, získate viac, ako 5 rokov v škole. Nájdete odpovede, čo treba zvládnuť za 15 sekúnd, ako sa prebojovať cez sekretárku, ako mať sebavedomie.

Ak vás zaujíma, ako telefonovať určite si prečítajte článok: 4 chyby pri telefonovaní (Nájdete tú správnu techniku a štruktúru nefonického rozhovoru. Vyhnite sa chybám pri telefonovaní, 9 tipov, ako telefonovať ( Ako spísať funkčný scenár telefonovania? Je to presný postup jednoduchých krokov, aby ste zvýšili vašu úspešnosť pri telefonovaní.

ako sa pýtať klienta

Mäkké zručnosti

Čo sú mäkké zručnosti? Aké Mäkké zručnosti by ste mali poznať? Chcete motivovať vašich zamestnancov a chcete byť úspešným predajcom? Prečítajte si článok podrobne o tom píšem.

Ako osloviť zákazníka v maloobchode?

Predaj v maloobchode sa skladá z niekoľko bodov. Aké chyby sa robia pri predaji v kamennom obchode a ako zvládnuť nerozhodného zákazníka.

Máte blokovačov tovaru alebo predajcov? Po článku to bude jasné.

4hacky na zvýšenie predaja v maloobchode, Ako osloviť zákazníka v predajni? Ako predať zákazníkom podľa osobností?

Ak máte plné zuby, ako predávajú vaši zamestnanci, tak ich prihláste na školenie, predajne zručnosti, pošlete nám blokovačov a dostane sebavedomých profesionálov.

Ako získať zákazníka?

Určite sa vám stalo, že ste sa stretli neznámym človekom, nikdy ste sa nevideli a napriek tomu ste si neuveriteľne sadli a vedeli ste sa rozprávať hodiny? Ako je to možné? Čo ste robil ináč? Aké je tam tajomstvo? Môžeme sa to naučiť? Čo získam, keď sa to naučím? Ak ten to bod nezvládnete, všetko ostatné je irelevantné. Nikoho nezaujíma najlepšia cena na trhu, lebo obchod je o dôvere. Ukážeme, ako získať dôveru zákazníka a predaj bude jednoduchší. My vám ukážeme v praxi, ako to funguje, aké sú tam kroky a natrénujeme každú jednu techniku, aby ste uspeli v predaji. Predajne zručnosti, školenie pre 10 ľudí za cenu jedného kávovaru.

Správny predajný dialóg, ako klásť otázky?

V tej to oblasti majú najviac problémov firmy a predajcovia. Nech pracujete v akejkoľvek oblasti, musíte vedieť klásť tie správne otázky. Kupujúci alebo potencionálny zákazník si o vás vytvorí obraz, podľa toho, ako sa pýtate. Napísal som o tom už niekoľko blogov. Predajcovia hovoria o výhodách a technických parametroch produktu a chcú ohúriť zákazníka. Úplne zle. Pýtajte sa na efekt produktu, čo zákazník získa, keď bude vlastniť daný produkt.

Príklad: Ako by ste predali plastové okná, ako by ste sa pýtali? To čo sa prakticky deje, predajcovia hovoria o tom, koľko komôr má dané okno, z čoho je to vyrobené, chcú vás ohúriť, aký sú profesionálni. Ja by som sa opýtal na efekt, keby som predával produkt. Čo je efektom? Ušetrené energie na vykurovanie. Koľko energie by ste chceli ušetriť,20% alebo 40%? Chápete ten rozdiel? Za aký čas chcete, aby sa vaša investícia vrátila na ušetrení energií? Ak predáte neskôr byt, dom, čo myslíte dostanete viac peňazí, za kvalitné okná? Predávajú vaši zamestnanci na tej to báze? Chcete vašim zamestnancom uľahčiť život v teréne? Potrebujete spísať otázky pre váš business? Kontaktujte nás.

Psychológia predaja

Do tej to oblasti patrí napríklad: ako uzatvoriť obchod, pomôcť zákazníkovi sa rozhodnúť. Všetko robíte dobre, len ten posledný krok ide ťažko. Takmer každí jeden obchodník sa obáva, tej záverečnej fáze predaja. „Tu sa láme chleba“. Celá práca ktorú ste do teraz robili, vyšla na zmar. Je niekoľko techník na uzatváranie predaja, ktorú aplikujeme, (sme schopní to naučiť kohokoľvek) bez toho, aby ste niekoho tlačili do niečoho kde sa cíti zle.  Ak vás zaujíma psychológia predaja, Precitajte si článok: „psychológia predaja v príkladochpsychológia predaja v praxi.“ Dostanete odpovede, ktoré sú na základe 20 ročnej praxi z terénu.

Aké techniky by ste mali ešte poznať?

Verbálna a neverbálna komunikácia v predaji, argumentácia na cenu a kvalitu, zvládanie námietok v predaji, prezentačné schopnosti.

Slovo na záver

Byť dobrým predajcom a obchodníkom a poznať všetky predajné techniky je, ako umývania zubov. Buď si umyjete všetky zuby, alebo len tie ktoré nechcete, aby vypadli. Ak predávate a iba jeden bod predaja vám nefunguje, bude vás to prenasledovať a výsledky budú stále skreslené. Máme návod, ako vás naučiť novým predajným zručnostiam a ako zvýšiť váš predaj.

Mohlo by vás zaujímať

Newsletter

Pridaj komentár