Ako zvýšiť zručnosť predajcov? Presné návody a kroky, ako Zvýšiť sebadôveru, ako predávať s istotou. V každom odvetví predaja potrebuje poznať 7 až 10 krokov, aby ste uspeli. Ak vynecháte jeden krok, tak vás to bude prenasledovať. Príklad, ak ste dobrý v prezentácií produktov, ale vám nefunguje kontaktovanie nového klienta, tak budete mať fóbiu z telefonovanie a buď si to budete ďalej odkladať a robiť všetko len nie volať, alebo utečiete od predaja. Na to, aby ste sa zlepšili, potrebujte poznať všetky „nemenné“ a postupne sa zdokonaliť. Ukážeme vám, ako, čo nám fungovalo a ako sa naučiť nové zručnosti.
Naučte sa Pozorovať, Vyhodnotiť a Urobiť Akciu
- „ Naučte sa Pozorovať“ veci tak, ako sú a nedomýšľajte si veci “- tu sa robí katastrofálne veľa chýb. Predajcovia pozorujú a skúmajú reakcie klienta. Reakcie klienta? Ak sa zameriavate na reakcie, napríklad, že si klient prekríži ruky a predajca si to vysvetlí, že klient určite nekúpi, lebo „ je uzatvorený“, alebo sa pozrie na hodiny na obchodnom stretnutí, tak predajca to vyhodnotí, že klient nemá čas a zas nekúpi, a musí sa vrátiť ešte raz. Šéf predaja sa pýta? „ čo bolo na obchodnom stretnutí? Odpoveď: mal prekrížené ruky aj nohy a stále sa pozeral na hodinky. Jasné signáli že nič nekúpi.“ Podrobne o tom píšem v článku,: „neverbálna komunikácia“. Tu vyvrátim všetky „vedecké fakty“ o „reči tela“, že je to pseudoveda , ktorá nikdy neexistovala.
- K tej to téme si určite prečítajte článok, psychológia predaja v praxi, alebo psychológia predaja v príkladoch.
- Nezaoberajte sa s reakciami, ale zamerajte sa potreby zákazníka, čo potrebuje, v akej cene, v akých dodávkach( s dobre kladenými otázkami, zistíte pohľad klienta či potrebuje vaše služby, alebo produkty.)
- Vyhodnotenie pozorovania a Urobiť akciu
- Ak ste dobre pozorovali, dobre vyhodnotili, môžete urobiť dobrú akciu. Ak jedna fáza bola zlá, konečný efekt bude zlý. Irónia je, že keď klient nekúpi, tak začnete riešiť „zľavy a akcie“ , ale problém bol niekde inde.( buď ste zle pozorovali, alebo zle vyhodnotili a vaša akcia bola zlá). Akokoľvek sa na to pozriete, tak nikdy neriešte aktuálny problém, ale krok pred, ktorý to spôsobil. Odpozorujte to čo vám fungovalo zopakuj dobrú akciu. Čiže ak ste predali niekomu váš produkt, mali by ste si sadnúť a spísať čo ste urobili, ako ste sa pýtali, čo ste sa pýtali, kedy ste uzatvorili, v ktorej fáze obchodného jednania.
Môže sa stať, že po určitom čase sa vám prestane dariť. Ak máte spísané „vlastný manuál“, tak sa kedykoľvek môžete k tomu vrátiť a urobiť znovu úspešnú akciu. Nenechajte predaj na náhodu, a buďte ziskový.
Sú tie to schopnosti pre vás dôležité?
ako získať zákazníka, vytvorenie pozitívnej komunikácie a atmosféry
správny predajný dialóg, ako klásť správne otázky
ako rozumieť zákazníkovým potrebám, vedieť ich špecifikovať,
pomáhať zákazníkom pri výbere produktov, aby naplnili svoje potreby
psychológia predaja – ako uzatvoriť obchod, pomôcť zákazníkovi sa rozhodnúť
riešenie námietok, argumentácia na ceny, kvalitu,…
ponuka doplnkového tovaru
Ovládate tie to schopnosti?
ako riešiť konfliktné situácie so zákazníkom
verbálna a neverbálna komunikácia
ako osloviť zákazníka v predajni
Aké kľúčové body má úvodný telefonát?
Ako zaujať potenciálneho klienta od začiatku telefonovania?
Aké techniky použiť pri odmietnutí, tlačiť na pílu alebo nie?
Odkiaľ prameni neochota sa s vami stretnúť?
Čo všetko musíte zvládnuť za 15 sekúnd, aby ste sa dostali na stretnutie?
Aká má byť štruktúra telefonického rozhovor?
Pripravíme vám plán vzdelávania
Veľa firiem má vlastnú akadémiu vzdelávania, kde zamestnanci majú dosah na odborné, jazykové kurzy a školenia. Na to, aby ste zvýšili zručnosť predajcov, potrebujte odpovedať na hore uvedené otázky. Do poručujme kontinuálne vzdelávanie. Ideálny stav je minimum 1 workshopy mesačne na tému „predaj, telefonovanie, plánovanie, manažérske zručnosti“. Ak hľadáte externú firmu, tak vám vieme zabezpečiť celoročné školenia a kurzy a pripravíme vás na všetko, čo sa vám môže prihodiť počas celého procesu predaja.
Ak ste sa rozhodli, že to zvládnete sami do poručujeme nasledovné. Pamätáte si časy, keď ste chodili na základnú školu a dostali známky. Keď ste vrátili domov, otázka bola,“ čo dnes dostal v škole, aké známky? Odpoveď: „dostal som jednotku a trojku“. Čo si myslíte, aká otázka nasledovala? Z čo ho bol trojka? Bol to príklad, ako to nerobiť. Dieťa dostáva pozornosť vtedy, keď urobilo niečo „zlé“. Niečo podobné funguje aj vo firmách. Manažéri keď vidia len problémových „ľudí“ tak zabudnú na „jednotky.“
Keď máte vlastnú akadémiu do poručujem sa zamerať vždy iba na jeden problém a jedno riešenie. Napríklad pri prezentovaní výrobkov, alebo služieb. Keď to máte dobre zvládnuté, môžete ísť ďalej. Nerobte všetko naraz. Krok po kroku a vždy sa zamerajte na „pozitíva“. Odborne sa tomu hovorí „koučovanie“. Ak chcete vedieť, ako byť dobrým manažérom, ako koučovať kontaktujte nás drafi@skoleniepredajcov.sk
Techniky telefonovania
Návody a tipy, ako volať do novej firmy, ako znížiť riziko odmietnutia. Získajte zručnosť, ako predávať a dohodnúť stretnutie s novým klientom, ako predať cez telefón.
Obchodné predajné ručnosti
Staňte sa obchodníkom za 2 dni. Ako získať zákazníka, ako uzatvoriť obchod v B2B a B2C, ako vyjednať obchodné podmienky a získať viac akvizícií za cenu jedného kávovaru.
Ako robiť obchodné prezentácie?
Naučíme vás, ako osloviť zákazníka, zvýšime efektivitu predaja, ako robiť prezentácie ktoré zarábajú. Žijeme v dobe prezentácií, budťe ziskový už dnes.
Slovo na záver
Štatistiky. Uvidíte to na číslach. Ak sa nezmenia čísla, niečo robíte zle. Nezabudnite na to, že čísla sú iba výsledok, problém bude vždy predtým. Dúfam , že som vám trochu rozšíril obzory a našli ste to čo ste hľadali. Ak vás to oslovilo prosím kontaktujte nás.