Mäkké zručnosti (Soft Skills)

Mäkké zručnosti sú poznatky niekoľko zručnosti, ako sú: sociálne zručnosti, komunikačné schopnosti, sociálna inteligencia, emočnej inteligencia, osobnostné vlastnosti myslíme tým postoje a zdravé reakcie ľudí v určitom prostredí na danú situáciu. Keby som to zjednodušil, tak podľa nášho pohľadu je to dobrý a schopný človek, s ktorým zamestnanci, klienti sú ochotní pracovať a byť v jednom priestore. Ľudia ktorí poznajú a aplikujú mäkké zručnosti, dokážu dosahovať dobré výsledky a ciele.

Naše školenia mäkkých zručností (soft skills) sú praktické, počas ktorých sa účastníci naučia ako, používať konkrétnu znalosť ( emócie, empatiu, asertivitu) v praktickom pracovnom živote.

Školenia sú vedené interaktívne, účastníci sa aktívne zapájajú do deja a riešia presne tie situácie, ktoré môžu nastať pri riadení firmy, alebo pri predaji.

Aplikácia mäkkých zručnosti v praxi.

Aplikovať môžete len to, čo poznáte a ovládate. Je to použitie znalostí v praxi, ináč povedené zručnosť. Využitie je rôznorodé.  V pracovnom prostredí znalosť mäkkých zručností predstavuje, základ vedenia organizácie, alebo firmy. Určite sem patrí schopnosť naviazať sociálny kontakt zo zamestnancami, znalosť emocionálnej empatii. Empatiu definujeme, ako schopnosť preciťovať emócie druhých. Načo je dobré preciťovať emócie druhých? Sme emocionálne bytosti, ktorí žijú v komunite a najviac času nášho života, prežívame v práci. Mali by sme si vybrať tých správnych ľudí, ktorí nás „potiahnu “v pred a nie tých ktorí síce myslia dobre, ale vás „ťahajú dole“. Dobrá znalosť emócií a komunikácie vám dáva nástroj pri dodržiavaní time manažmentu, motivácie zamestnancov a vedenia.

História mäkké zručnosti

Je napísaných veľa „nejasných“ výskumov, ktorí definujú relevantnosť týchto informácií, ako smerodajný fakt, že dlhodobo prežijú len tie spoločnosti, ktorí zamestnávajú a vzdelávajú svojich zamestnancov ohľadne mäkkých zručnosti. James Heckman (dosal Nobelovu cenu za ekonomiku), tvrdí, že mäkké zručnosti majú dôležité miesto na pracovnom trhu a predpovedá úspech spoločnostiam ktoré to používajú. Ja si to nemyslím. Môžete mať tie najlepšie zručnosti ohľadne komunikácie, alebo vysokú empatiu, avšak keď nemáte dobre zvládnutý marketing, alebo ste sa „netrafili“ do ceny, zle ste určili cieľovú skupinu, máte zmrzlinárne na mieste kde nikto nechodí, tak budete mať pravdu, ale nie fungujúcu firmu. Ako vidíte sú určité schopnosti, ktoré vôbec nevadí, keď zlepšíte, ale na veci sa musíte pozerať komplexne a nasledovať zdravý rozum a nie to čo píšem ja, alebo človek ktorý dostal Nobelovu cenu.

Kde sa aplikujú mäkké zručnosti?

  • Verbálna, neverbálna, asertívna komunikácia,
  • Organizačné schopnosti a zručnosti-vedenia motivácie zamestnancov
  • Riešenie konfliktov, (len ženské kolektívy sú unikát)
  • Strategické, koncepčné, kreatívne myslenie
  • Pri predaji a otvárania nových trhov

Komunikácia, ako základ mäkkých zručností

Základným kameňom medziľudských vzťahov je komunikácia. Napísalo sa o tom „tony“ publikácií, aby sa odhalili „tajomstvá verbálne a neverbálnej komunikácie“ a ono to aj tak dopadlo.

21 storočie bolo vyhlásené, ako storočie komunikácie. Žiaľ, ako ostatné „správy“ ani toto nebolo presne definované, ako sa to myslí. Sú to družice nového typu na obežnej dráhe, alebo najnovšie mobilné aplikácie a telefóny? Ako je možné, že matka s dcérou otec zo synom nekomunikuje už dlhé roky a pritom, niektorý z nás majú viac telefónov, ako uší, pozeráme 250 kanálov v TV a na sociálnych sieťach „beží“ reklama na najnovšiu komunikačnú „hračku“. Nie je to irónia? To čo sa deje v rodinných väzbách je osobná záležitosť, ale to čo sa deje vo firmách už nie.

Mám pre vás zlú správu, komunikácia nemá tajomstvá len je to „predajný slogan“ , ktorý občas používam aj ja, aby sa nalákala verejnosť na nejaké školenia, alebo kurzy. Už Platón písal o komunikácii, aké formy to má, ako funguje komunikácia v rodine, vo firme a spoločnosti. Však nezabudnite na to, že počas pôsobenia Platóna, 428 pred Kristom sa zaujímal o rétoriku, umenie, literatúra, teória poznania, spravodlivosť, cnosť, politiku, vzdelávanie, pritom takmer 40% obyvateľstva boli otroci. Nie je to zas irónia? To čo vám chcem komunikovať, že by ste si mali dávať pozor na „expertov“ a mali by ste používať zdravý sedliacky rozum.

Aké Komunikačné zručnosti by ste mali poznať?

  • stalo sa vám, že ste sa s niekým zoznámili, nikdy v živote ste sa nevideli, ale z nejakého dôvodu ste si „sadli“ a hodiny ste sa dokázali rozprávať a smiať sa? Na druhej strane, poznáte niekoho, prípadne žijete s niekým, pracujete spolu dlhé roky a komunikácia viazne, alebo už iba „reagujete“?
  • Vo firme sa z nejakého dôvodu začalo „ohováranie“, vytvorili sa skupiny kde jedna strana, reaguje, „kazí“ prácu tých druhých, zvýšili sa drobné poranenia, alebo dobrí ľudia odchádzajú z firiem a neviete prečo?
  • Chcete to vedieť, ako to funguje, ako je to možné? Kontaktujte nás, na drafi@skoleniepredajcov.sk , urobíme audit čo vám funguje vo firme, prípadne čo by sa mohlo vylepšiť, garantujeme vám zlepšenie medziľudských vzťahov, alebo sa prihláste na školenie obchodné predajné zručnosti.

Emócie a mäkké zručnosti v praxi

Študovanie a pozorovanie emócií je fascinujúce. Pracovnom prostredí, potrebujete znalosti ohľadne typológie osobností, podrobne som písal o tom, Poznáte Psychológiu predaja podľa osobností, a Neverbálna komunikácia. Práca s ľuďmi je asi najťažšia. Dôležitým faktorom sú poznatky o emóciách. Ak by som to mal priblížiť  je to, ako merať niekomu horúčku. Horúčku nie je možné odmerať. To čo prakticky robíme, je pozorujeme, ako ortuť reaguje na teplo v sklenenej v nádobe. Niečo podobné funguje aj s emóciami. Ak sa pozriete na človeka, tak vidíte obal, ale neviete čo sa odohráva vo vnútri jedinca. Niektoré emócie sa dajú pozorovať cez oči, keď má človek žiaľ, smútok, hnev, alebo radosť. Sú emócie ktoré sa nedajú vidieť, alebo potrebujete ich vedieť, aby ste vedeli, ako sa budú vaši zamestnanci, klienti chovať v určitých situáciách. Napríklad, ako bude znášať stres, dokáže pracovať pod tlakom, je to konfliktný typ? Nezabudnite na to, že ak sa pozriete na „obal človeka“, vidíte oblek, tričko, topánky, všetko nepodstatné. Občas dostanem otázku, prečo by som mal poznať emócie ľudí? Moja odpoveď je vždy tá istá. Nemusíte, keď máte veľa peňazí, nervov, času. Ak chcete mať 3 v jednom čas, peniaze a dobré nervy, tak sa prihláste na školenie. Pripravíme vás na všetko čo vás čaká v „džungli.“

Asertivita a mäkké zručnosti

Veľa ľudí má nepochopenie ohľadne asertivity. Jedna strana tvrdí, že čo na srdci tak, to na jazyku a druha strana ich za to poriadne kritizuje, že sú neohľaduplný a rania ich pocity, pričom by sa dali veci povedať ináč. Druhý extrém je, keď riadiaci pracovník nemá autoritu deleguje prácu tak, ako by firma bola charitatívna organizácia. Ľudia sa frustrovaný, nie je morálka a firma padá dole. Určité pravidlá sa musia dodržať. Ani jeden spôsobov v praxi dlhodobo nefunguje. Naše do poručenie je, že primeraným spôsobov delegujte prácu tak, aby ste sa nikoho nedotkli. Ale ako? Veľa publikácií píše o ľuďoch ktorí majú v rodenú asertivitu a zručnosti. Pokladám to zas za neuvážené tvrdenia „expertov“ s realitou to nemá nič spoločného. Tam sa rodia asertívne deti, u nás zas sa narodia deti s alergiou. Chcel som poukázať na to, že ľudia sa nenarodia asertívni, je to blbosť, ale sú techniky, školenia na zručnosti komunikácie a emócií. Definujeme 80 emócií, na ktoré by ste mali poznať a adekvátne reagovať. Máme školenia zamerané na predaj, alebo na riadenie, kde je asertivita jedna z tém. Druhá alternatíva je komunikačný kurz. Základný kurz trvá 3 dni, kde precvičujeme všetky emócie a je to náš najtvrdší a najdrahší kurz. Ak chcete vedieť viac informácií, ako to funguje a prečo je to  tak drahý kurz, kontaktujte nás. Výsledok bude, že „z nejakého dôvodu“ každý bude chcieť s vami pracovať a budete mať lepšie výsledky.

Pre koho sú tréningy mäkkých zručností (soft skills) určené?

B2B,B2C ,Telemarketing, Obchodník, predajca, majiteľ, konateľ firmy, freelancer, pre každého, od ktorých sa očakávajú výsledky a chcú získať profesionálnu zručnosť.

Slovo na záver:

Sme spoločenské tvory, ktorí sa počas histórie naučili adaptovať v každej situácii. Boli dva druhy živočíchov, jeden sa naučil adaptovať a ten druhý vyhynul. Je veľká pravdepodobnosť, že ak dnes ste malá firma, ktorá postupne rastie a dnes máte pocit, že nepotrebujete vedieť nové techniky predaja a riadenia tak vám držím palce. Myslím si, že Mark Zuckerberg bol prvý, ktorý nechcel riadiť svoju spoločnosť direktívne, ale hľadal spôsob, ako to urobiť ináč a nakoniec sa mu to podarilo.

V živote môžete vidieť inšpiratívnych ľudí a príbehy, na chvíľu vás nadchnú, možno rozplačú, ale stále nebudete vedieť, ako pozorovať a zmeniť emócie ľudí, ako to ich zlepšovať výkony. Dajú sa zlepšovať osobným koučingom, individuálnym štúdiom a trénovaním. Objednajte si konzultáciu a analýzu, po ktorej Vám vyhotovíme tréningový plán.

Mohlo by vás zaujímať

Pridaj komentár