Ako viesť obchodný rozhovor

Obchodný rozhovor je výmena nápadov, názorov a informácií medzi dvoma alebo viacerými ľuďmi. Ide o štruktúrovaný a formálny spôsob komunikácie, ktorý prebieha v podnikateľskom prostredí. Existuje mnoho spôsobov, ako začať so správnym tónom a prístupom.

Je dôležité vedieť viesť obchodný rozhovor. Je tiež dôležité vedieť, čo chcete z rozhovoru dosiahnuť. Mali by ste vedieť, ako predstaviť seba a svoju spoločnosť a ako klásť otázky o ich spoločnosti. Predtým, ako začnete by ste mali zadefinovať cieľ stretnutia.

Mali by ste dbať na to, aby ste boli zdvorilí a úctiví, no nie príliš formálni. Mali by ste sa tiež uistiť, že ich nebudete prerušovať. Naučíme vás, ako mať pozornosť na klientovi, pozorovať a vyhodnocovať jeho neverbálne reakcie(reč tela) , “ako vytvoriť vzťah a získať dôveru”.

Úspešný obchodný rozhovor môže byť nervy drásajúcim zážitkom. Máte len jednu šancu zapôsobiť na klienta a získať obchod.

Tento článok vás naučí základy úspešného obchodného rozhovoru.

Ako predstaviť seba a firmu pri obchodnom rozhovore?

Predstavte a povedzte niečo o sebe, kto ste, na akej pozícií pracujete vo firme, koľko existuje firma, prípadne aké ocenenia ste dosiahli, ako firma, prípadne ak ste dodávateľ známej firmy na trhu, tak tu je ideálny čas, aby ste sa pochválili.

Zadefinujte cieľ stretnutia, napríklad: hľadáme nových dodávateľov, odberateľov. Dôležité je, že v tej to fáze ešte nepredávate, len pozorujte klienta čo, Cieľom je etablovať sa na trhu, upútať pozornosť a záujem.

Ak ste toto zvládli stále nepredávajte, Dajte možnosť aj druhej strane, aby sa predstavil, na akej pozícií pracuje, od kedy, koľko zamestnancov majú. Ak ste túto fázu obchodného jednania zvládli, prejdite na ďalší bod obchodného rozhovoru.

Naučíme vás, ako viesť obchodný rozhovor a pripraviť ponuku, ktorá sa ťažko odmieta.

Tvoríme články, videá na podporu predaja ZDARMA. Prihláste sa na odber.

Newsletter

Ako sa pýtať klienta pri rozhovore

Pri obchodnom pohovore je potrebné mať na pamäti niekoľko vecí. Po prvé, mali by ste byť vždy načas. Po druhé, vhodne sa oblečte. Po tretie, majte pripravený zoznam otázok, ktoré môžete položiť klientom precvičte si reč tak, aby bola jasná a stručná

Klient je najdôležitejšou osobou počas obchodného rozhovoru. Je to preto, že oni budú platiť za vaše služby a musíte sa uistiť, že robíte všetko, čo je vo vašich silách, aby boli spokojní. Tu je niekoľko tipov, ako viesť úspešný obchodný rozhovor: – Buďte vždy profesionálni. – Buďte sebavedomí a jasní.

– Neklaďte príliš veľa otázok naraz.

-Naučíme vás, kedy prestať hovoriť a počúvať.

– Udržujte konverzáciu kladením otázok. Neprerušujte klienta, aj keď stým čo hovorí nesúhlasíte.

-Jedna otázka, jedna odpoveď. (Koľko to stojí, v akej farby, kedy to viete dodať? Neviem na ktorú otázku mám odpovedať.)

– Vždy zatvorte pozitívne vyhlásenia, aby si vás klient zapamätal.

Prezentácia, ako súčasť obchodného rozhovoru.

Predposledná fáza obchodného rozhovoru je prezentácia. Keby sme to mali porovnať to je ten bod, keď optimálne vyhodnotíte čo klient potrebuje(výsledok toho čo ste sa pýtali) a ponúknete, ako riešene váš produkt, alebo službu. ďalšou alternatívou je pripravenie cenovej ponuky. Pri prezentácii ( aj v cenovej ponuke)použite presne tie slová použite, ktoré povedal klient. ktoré ste počuli u klienta. Klient hovorí: „Mám veľký rozpočet, ale chcem najnižšiu cenu.“ Hovoríte: „Chápem, že máte veľmi veľký rozpočet a my vám chceme ponúknuť najnižšiu možnú cenu.“ Tu je priestor na vyjednávanie obchodných podmienok, dodávky a ceny…

obchodná komunikácia

Uzatváranie obchodu ako súčasť obchodného dialógu

Musíte byť schopní uzavrieť rozhovor s pozitívnym výsledkom. Ak nie ste schopný uzatvoriť obchod celý predajný proces bol stratený čas pre klienta, aj pre vás. Sú techniky na uzatvorenia obchodu, avšak nezabudnite na to, že obchod je emocionálny proces, nie logický. Vašou úlohu je získať dôveru neznámeho človeka tak, aby vám uveril, že produkt, alebo služba ktorú dodáte im pomôže vyriešiť nejaký problém.

Techniky telefonovania

Návody a tipy, ako volať do novej firmy, ako znížiť riziko odmietnutia. Získajte zručnosť, ako predávať a dohodnúť stretnutie s novým klientom, ako predať cez telefón.

Obchodné predajné ručnosti

Staňte sa obchodníkom za 2 dni. Ako získať zákazníka, ako uzatvoriť obchod v B2B a B2C, ako vyjednať obchodné podmienky a získať viac akvizícií za cenu jedného kávovaru.

Ako robiť obchodné prezentácie?

Naučíme vás, ako osloviť zákazníka, zvýšime efektivitu predaja, ako robiť prezentácie ktoré zarábajú. Žijeme v dobe prezentácií, budťe ziskový už dnes.

Slovo na záver.

Ak chcete viesť obchodný rozhovor s pozitívnym výsledkom, musíte byť expertom v každom bode jednania: Uzatváranie obchodu, Prezentácia, Ako sa pýtať klienta, Ako predstaviť seba a firmu. Ak hľadáte funkčné vzdelávanie prihláste ich na školenie.

Ak vás niečo oslovilo, alebo máte otázku, prosím kontaktujet nás


Pridaj komentár