Predaj cez telefón je umenie aj veda. Je to proces, ktorý si vyžaduje zručnosti, skúsenosti a znalosti. Telefónny predajca musí mať tieto vlastnosti, aby bol úspešný.
Telefónny predajca musí mať schopnosť porozumieť zákazníkovi a vcítiť sa do neho a zároveň musí byť schopný rýchlo analyzovať potreby a priania zákazníka.
Predajca po telefóne musí byť tiež schopný prezentovať produkt, alebo službu takým spôsobom, aby spĺňal tieto potreby a želania. Musí byť tiež schopný odpovedať na akékoľvek námietky, alebo otázky, ktoré môžu počas predaja vzniknúť.
Naučte sa, ako predať produkt cez telefón, pomocou týchto tipov a návodov na prekonanie námietok, uzatváranie obchodov. Buďte ziskový už dnes.
Zásady telefonického predaja
sú rovnaké, ako zásady osobného predaja. Rozdiel je v tom, že nie ste schopní používať reč tela a mimiku na komunikáciu so svojimi potenciálnymi zákazníkmi.
Ak chcete byť úspešným predajcom telefónov, musíte pochopiť, že zákazník na druhom konci telefónu je rovnako ľudská bytosť ako vy. Musíte s nimi nadviazať emocionálne spojenie a dať im pocit, že sa rozprávajú s priateľom, alebo členom rodiny.
Musíte sa uistiť, že vedia, že vám záleží na ich potrebách a že rozumejú tomu, čo od vášho produktu chcú, skôr než sa im ho pokúsite predať.
Musíte im klásť otázky o ich dni, živote a problémoch, aby sa cítili pohodlne, aby sa otvorili a povedali vám, čo v živote chcú.
Ak to nedokážete, môžete mať najlepší produkt, najlepšie ceny, ale nepredáte.
Tvoríme články, videá na podporu predaja ZDARMA. Prihláste sa na odber.
Newsletter
Predaj cez telefón je forma marketingu
ktorá existuje už desaťročia a stále je to veľmi populárny spôsob predaja produktov a služieb. Keď s niekým telefonujete, chcete sa uistiť, že má pocit, že rozumiete jeho potrebám a poskytujete mu najlepšie riešenie jeho problému. Dá sa to dosiahnuť úpravou rýchlosti komunikácie, tónu hlasu a prístupu.
Najdôležitejšie je prispôsobiť rýchlosť komunikácie. Zákazník vám bude lepšie rozumieť, ak použijete pomalšie tempo reči a uistíte sa, že sa so slovami neponáhľate.
Dôležitý je aj tón hlasu. Môžete použiť vzrušenejší tón, keď hovoríte o veciach, ktoré sú vzrušujúcejšie, alebo vážnejší tón, keď hovoríte o veciach, ktoré sú vážnejšie.
Všetko si pripravte, buďte kľudný, keď nepredáte, neodmietli vás, ale produkt. Veľký rozdiel. Nezabudnite na spychohygienu. Dbajte na to, aby váš spoločenský, osobný, a firemný život bol v harmónií.
Udržujte pozornosť kupujúceho
Prvá vec, ktorú musíte urobiť pri predaji produktu cez telefón, je upútať pozornosť kupujúceho. Preto je dôležité mať zapamätateľnú a chytľavý a pútavý úvod. Úvod ešte nerieši predaj, ale mali by ste byť schopný upútať pozornosť kupujúceho, takže bude chcieť počúvať, čo chcete povedať.
Dobrým spôsobom, ako udržať pozornosť kupujúceho, je dať im pocit, že sú vypočutí a pochopení. Dá sa to urobiť tak, že zopakujete, čo povedali, a potom sa ich opýtate, či ste im správne porozumeli. Dáte tým najavo, že počúvate a zaujímate sa o to, čo chcú povedať – čo udrží ich pozornosť na váš hovor.
Mali ste byť schopní odpovedať na všetky otázky, ktoré môžu mať, a mali by ste byť tiež schopní poskytnúť im informácie o produkte, ktoré chcú. Nezavadzajte, buďte úprimný k sebe.
Empatia pri predaji cez telefón
Telefón je kľúčovým nástrojom pre predajcov. Je to najpriamejší spôsob, ako osloviť potenciálnych zákazníkov a predať im svoj produkt. Aby ste to dosiahli, je dôležité, aby ste mali empatiu k osobe na druhom konci linky. Musíte pochopiť, čím prechádzajú a aké sú ich potreby.
Môže sa to zdať ako jednoduchá úloha, no môže to byť dosť ťažké, keď neviete, čím človek na druhej línii prechádza, alebo čo chce. Tu prichádza vhod empatia. Ak sa dokážete vžiť do ich kože a vcítiť sa do nich, potom budete môcť svoj produkt predať lepšie cez telefón, pretože budete rozumieť ich potrebám lepšie ako ktokoľvek iný. Literatúra hovorí o 40 emóciách. delíme na ich viditeľných( radosť , smútok, hnev, nadšenie) , a neviditeľné. Cítite, že niečo nie je poriadku, ale neviete čo a “potom buchne”. Chcete vedieť ako, to riešiť?
Základy psychológie predaja cez telefón
Predaj je ťažké povolanie a môže to byť ešte ťažšie, keď sa pokúšate predať produkt cez telefón. Musíte byť schopní čítať svojho zákazníka, pochopiť jeho potreby a potom mu ponúknuť dokonalé riešenie. Každý predaj rieši nejaký problém. Je zima a potrebujete kabát.
Jednou z najdôležitejších zručností, ktoré ako majiteľ firmy potrebujete, je vedieť čítať svojho zákazníka. Ak neviete čítať svojich zákazníkov, nemáte nič. Musíte byť schopní identifikovať potreby svojich zákazníkov a potom im ponúknuť dokonalé riešenie. (psychológia predaja.)
Podrobne som o tom písal v článku psychológia predaja v praxi…….. Dostane odpovede, ako predať niekomu, kto chce všetky informácie a teraz a hneď, ako predať niekomu kto má ešte 47 nových otázok, ako riešiť úplne ukecaného klienta…
Ak sa chcete naučiť predávať produkty cez telefón, potom je dôležité, aby ste sa naučili základy psychológie predaja. Pochopenie toho, čo váš zákazník chce a potrebuje, vám pomôže vytvoriť si s ním lepší vzťah a zabezpečiť, aby bol s nákupom spokojný.
Techniky telefonovania
Návody a tipy, ako volať do novej firmy, ako znížiť riziko odmietnutia. Získajte zručnosť, ako predávať a dohodnúť stretnutie s novým klientom, ako predať cez telefón.
Obchodné predajné ručnosti
Staňte sa obchodníkom za 2 dni. Ako získať zákazníka, ako uzatvoriť obchod v B2B a B2C, ako vyjednať obchodné podmienky a získať viac akvizícií za cenu jedného kávovaru.
Ako robiť obchodné prezentácie?
Naučíme vás, ako osloviť zákazníka, zvýšime efektivitu predaja, ako robiť prezentácie ktoré zarábajú. Žijeme v dobe prezentácií, budťe ziskový už dnes.
Slovo na záver.
Ak chcete viesť obchodný rozhovor s pozitívnym výsledkom, musíte byť expertom v každom bode jednania: Uzatváranie obchodu, Prezentácia, Ako sa pýtať klienta, Ako predstaviť seba a firmu. Ak hľadáte funkčné vzdelávanie prihláste ich na školenie.