4hacky na zvýšenie predaja v maloobchode

zvýšenie predaja v maloobchode

Môžem vám pomôcť?  Ako vám poradím? Už aj teba sa snažili osloviť predajcovia v predajniach takým to spôsobom? Alebo iná situácia, keď sa predajca unudene hrá s telefónom a vôbec nevníma, že je tam kupujúci? Aj vám sa už stalo? A ako ste odpovedali na otázky? “Ďakujem, iba sa pozerám…” Čo to v praxi znamená? Nechajte ma na pokoji, neželám si komunikovať s tebou a aby si mi predával a dýchal na krk, to už vôbec nie. Inými slovami s predajom ste práve skončili. Od tej to chvíle, už nemáte predaj pod kontrolou, a bude to iba na šťastí, či to zákazník kúpi od vás, alebo nie. Teraz, keď je to jasné, že to nefunguje dovoľte mi prosím ukázať úplne jednoduchý princíp, ako to fungovalo mne.

Ako osloviť zákazníka? Čo im mám povedať, a ako?

Asi 20% kupujúcich presne vie, čo hľadá. Príde do predajne, žiadny očný kontakt, nepozdraví sa, nájde predmet čo hľadá, zaplatí a ide preč. Maloobchod je od toho dobrý, že peniazmi môžete okamžite disponovať. Pri týchto kupujúcich, hneď po zaplatený tvaru, by som začal predávať. Aj v tých to prípadov sa môže navýšiť ziskovosť predajne. Netvrdím, že  predáte každému, ale obrat samo od seba sa nezvýši. Napríklad keď niekto kupuje topánky, opýtal by som sa “ mohol by som vám nablokovať aj doplnky na čistenie topánok?“ Keby kupoval niekto TV:“ nablokujem vám  k tomu aj poistenie“. Naša skúsenosť je, že najviac sa zarába na doplnkoch. Zopakujem kľúčovú vec. Otázku dávam po zaplatení. Ak chcete zvýšiť predaj v maloobchode, orientujte sa tiež na doplnky.

Ako osloviť zákazníka

Z blokovačov tovaru urobíme profesionálnych predavačov. Nenechajte predaj na náhodu.

  1. Prvá dobrá rada. Nechajte ich na pokoji, na blokujte tovar a nechajte ich odísť. Bolo by dobre z konštatovať, že to nebol predaj, LEN NA BLOKOVANIE TOVARU. Tak, že prvú kategóriu poznáme, ako ďalej.
  2. Podľa mojich zistení asi v 50% predajniach sa do dnes nepozdravia zákazníkovi v predajni. Recept na predaj. Hlasno a zrozumiteľne sa pozdravte. ( keď sa neozdraví, nerieš to. Je to jeho rozhodnutie).
  3. Pozoruj na čo sa pozerá, kde a čo ho upútalo. Majte s nimi očný kontakt.    Pozorujte ako hovorí, s a kou rýchlosťou a prispôsobte sa aj vy. (keď tam 80 ročný starší človek, ktorý hovorí pomaly, hovorte aj vy pomaly.)
Ako osloviť zákazníka

4. Musíš presne osloviť čo robí zákazník(nedomýšľať si veci len osloviť presne to čo vidíš). Príklad: „ vidím, že sa pozeráte na čierne topánky, hľadáte niečo podobné?“ Ak ti odpovie :„ áno“ v pokračuj v predaji,  s otázkami posuň  rozhovor ďalej. aká veľkosť, zo šnúrkou alebo mokasíny?…“    Ak ti odpovie :„ nie iba sa pozerám“ –nechajte ho tak a netlačte na pílu. Určite by som posunul rozhovor ďalej, „ kľudne sa pozerajte, ak budete mať otázky nájdete ma tu. Tovar je rozložený podľa….

Predaj je 80% prípadoch predvídateľný.

 Podľa našich skúsenosti, asi 80% kupujúcich začne s vami komunikovať. Keď je dobrá komunikácia, tak predaj je predvídateľný. Nepredáte každému, ale nezabudnite na to, človek ktorí od vás teraz nekúpil, sa môže vrátiť, lebo tu bol predajca ktorý na neho netlačil, a mal dobrú komunikáciu.

Pridaj komentár

Close Menu