Ako úspešne predávať?

Na túto otázku sa napísalo a hovorilo už tisíc krát. Dnes by som chcel ukázať trochu iný pohľad na veci, ako to vidím ja, prípadne čo do poručujem.

Kúpil som si školenie

Pred pár rokmi som si kúpil školenie na tému „Zvládanie stresu a zvýšenie efektivity práce“. Prednášala tam pani doktorka psychológie. Bola veľmi šarmantná, naozaj sa snažila odovzdať čo najviac zo seba. Dnes je to moja konkurencia, vážim si ju, avšak to to školenie bolo strata času, ja vidím veci úplne ináč, ale tak to je svet krásny, je nás tu veľa a každý má právo na vlastný názor. Bola tam jedna myšlienka za ktorú jej ďakujem a ten to blog by nevznikol, keby som tam nebol.

Žena má problém, že pijem.

Pani doktorka aj praktizovala. Mala otvorenú „ kanceláriu“ a  jej klienti( pacienti) boli ľudia zo závislosťou na alkohole a drog. Spomenula jednu príhodu(bez mena), ktorá sa jej stala. Hovorila o tom, že jeden manželský pár ju oslovilo o pomoc. Manželka a deti boli zúfalí, lebo „tatino“ začal piť. Skrátim jeden dlhý príbeh. Sadla si s nimi a začali hovoriť to tom, že ako vidia veci spolu a potom zvlášť. Tá posledná otázka a posledná odpoveď bola zarážajúca. Pán „xy, aký máte problém?“. Odpoveď „ ja nemám problém, žene vadí to, že pijem.“ Pán „xy“ vôbec nevidel, že má  problém, len jeho okolie. Ako chcete riešiť niečo, keď to nevidí?

Obchodné predajné zručnosti​

Chcete dosahovať lepšie výsledky s menším úsilím?

Ako podporí môj predaj odpoveď alkoholika?

Zdanlivo sú to odlišne svety, ale len zdanlivo. Každý jeden nákup, alebo predaj rieši nejaký problém. Úlohou obchodníka, je, aby presne identifikoval to čo zákazníci potrebujú, hľadajú.

Ak to neurobí dobre, alebo len čiastočne tak sa predaj neuskutoční. Potenciálny zákazník sa už s vami nechce stretnúť, lebo „nevidí, že má problém.“ Čo teraz?

Chcete dosahovať lepšie výsledky s menším úsilím?

Rozvíjame potenciál ľudí a firiem.

Obchodné predajné zručnosti

Ciele, výsledky, úspech, sebavedomie, rast, spokojnosť.
Prihláste sa na školenie

Zákazník musí vedieť, že má problém.

Ak si obchodník, predajca, mal by si vidieť svet očami zákazníka. Ak chceš predať viac, je to jediná cesta. Zákazník musí pochopiť, že má problém. Ak si to zvládol, tak más 20% práce zvládnutých. Zákazník to musí chcieť riešiť a posledná fáza, chce to riešiť  cez teba. Je to úplne  iný pohľad, ako „ dnes máme akciu 20% nechcete kúpiť bazén?“. Chápete ten rozdiel?

pozerať očami zákazníka

Ako zvýšiť predaj a ako sa pozerať na svet očami zákazníka?

  1. Už predchádzajúcich blogoch som písal, že s dobre kladenými otázkami. Pýtate sa na efekt produktu, čo zákazník získa, keď si kúpi vás produkt. Čo to znamená praxi? Napríklad: ako by ste sa pýtali klienta, keby ste predávali topánky?

Ako predávajú dnes  v obchodoch? „ čo si prajete? , chcel by som topánky. Akú máte veľkosť? 44. Máme šnúrové ale aj mokasíny, celé topánky a rôzne farby. Aký hľadáte?“ Úplne zle.

  1. Ako by ste to mali robiť? „ čo si prajete? , chcel by som topánky. Kde ich budete nosiť? Na hory alebo na spoločenské akcie? Do práce. Aké nohavice nosíte? Džiny alebo oblek? Aj aj. Tak, že hľadáte športové elegantné? Áno.“ Čo myslíte, ktorá z bodov vám zaručí zvýšenie predaja? Bod číslo 1 alebo bod číslo 2?
  2. Naše Kurzy a Školenia sú zamerané na zvýšenie predaja, prospech zákazníka, ako aj prospech predávajúceho. Musí byť win-win situácia. Aký obrat vám vytvorí +1 dobrý klient za jeden rok? Ako by sa zmenil váš ročný obrat, keby sme vám zvýšili obrat o 10%? Naučíme vašich predajcov pozerať sa svet očami zákazníka.

Pomocou našich kurzov Zvýšte úspešnosť predaja, B2B alebo B2C segmente. Návody a rady, ako úspešne predávať a zvýšiť obrat.

Close Menu