Ako úspešne predávať?

Pomocou našich kurzov Zvýšte úspešnosť predaja, B2B alebo B2C segmente. Návody a rady, ako úspešne predávať a zvýšiť obrat. Ako úspešne predávať? Na túto otázku sa napísalo a hovorilo už tisíc krát. Dnes by som chcel ukázať trochu iný pohľad na veci, ako vidím predaj a čo do poručujem.

Kúpil som si školenie

Pred pár rokmi som si kúpil školenie na tému „Zvládanie stresu a zvýšenie efektivity práce“. Prednášala tam pani doktorka psychológie. Bola veľmi šarmantná, naozaj sa snažila odovzdať čo najviac zo seba. Dnes je to moja konkurencia, vážim si ju, avšak to to školenie bolo strata času, ja vidím veci úplne ináč, ale tak to je svet krásny, je nás tu veľa a každý má právo na vlastný názor. Bola tam jedna myšlienka za ktorú jej ďakujem a ten to blog by nevznikol, keby som tam nebol.  

Nevidí problém nerieši problém

Pani doktorka aj praktizovala. Mala otvorenú „ kanceláriu“ a  jej klienti( pacienti) boli ľudia zo závislosťou na alkohole a drog. Spomenula jednu príhodu(bez mena), ktorá sa jej stala. Hovorila o tom, že jeden manželský pár ju oslovilo o pomoc. Manželka a deti boli zúfalí, lebo „tatino“ začal piť. Skrátim jeden dlhý príbeh. Sadla si s nimi a začali hovoriť to tom, že ako vidia veci spolu a potom zvlášť. Tá posledná otázka a posledná odpoveď bola zarážajúca. Pán „xy, aký máte problém?“. Odpoveď „ ja nemám problém, žene vadí to, že pijem.“ Pán „xy“ vôbec nevidel, že má  problém, len jeho okolie. Ako chcete riešiť niečo, keď to nevidí?

Ako toto podporí môj predaj

Zdanlivo sú to odlišne svety, ale len zdanlivo. Každý jeden nákup, alebo predaj rieši nejaký problém. Úlohou obchodníka, je, aby presne identifikoval to čo zákazníci potrebujú, hľadajú.

Ak to neurobí dobre, alebo len čiastočne tak sa predaj neuskutoční. Potenciálny zákazník sa už s vami nechce stretnúť, lebo „nevidí, že má problém.“ Čo teraz?

Zákazník musí vedieť, že má problém

Ak si obchodník, predajca, mal by si vidieť svet očami zákazníka. Ak chceš predať viac, je to jediná cesta. Zákazník musí pochopiť, že má problém. Ak si to zvládol, tak más 20% práce zvládnutých. Zákazník to musí chcieť riešiť a posledná fáza, chce to riešiť  cez teba. Je to úplne  iný pohľad, ako „ dnes máme akciu 20% nechcete kúpiť bazén?“. Chápete ten rozdiel?

pozerať očami zákazníka

Ako zvýšiť predaj?

  1. Už predchádzajúcich blogoch som písal, že s dobre kladenými otázkami. Pýtate sa na efekt produktu, čo zákazník získa, keď si kúpi vás produkt. Čo to znamená praxi? Napríklad: ako by ste sa pýtali klienta, keby ste predávali topánky?

Ako predávajú dnes  v obchodoch? „ čo si prajete? , chcel by som topánky. Akú máte veľkosť? 44. Máme šnúrové ale aj mokasíny, celé topánky a rôzne farby. Aký hľadáte?“ Úplne zle.

  1. Ako by ste to mali robiť? „ čo si prajete? , chcel by som topánky. Kde ich budete nosiť? Na hory alebo na spoločenské akcie? Do práce. Aké nohavice nosíte? Džiny alebo oblek? Aj aj. Tak, že hľadáte športové elegantné? Áno.“ Čo myslíte, ktorá z bodov vám zaručí zvýšenie predaja? Bod číslo 1 alebo bod číslo 2?
  2. Naše Kurzy a Školenia sú zamerané na zvýšenie predaja, prospech zákazníka, ako aj prospech predávajúceho. Musí byť win-win situácia. Aký obrat vám vytvorí +1 dobrý klient za jeden rok? Ako by sa zmenil váš ročný obrat, keby sme vám zvýšili obrat o 10%? Naučíme vašich predajcov pozerať sa svet očami zákazníka.

Techniky telefonovania

Návody a tipy, ako volať do novej firmy, ako znížiť riziko odmietnutia. Získajte zručnosť, ako predávať a dohodnúť stretnutie s novým klientom, ako predať cez telefón.

Obchodné predajné ručnosti

Staňte sa obchodníkom za 2 dni. Ako získať zákazníka, ako uzatvoriť obchod v B2B a B2C, ako vyjednať obchodné podmienky a získať viac akvizícií za cenu jedného kávovaru.

Ako robiť obchodné prezentácie?

Naučíme vás, ako osloviť zákazníka, zvýšime efektivitu predaja, ako robiť prezentácie ktoré zarábajú. Žijeme v dobe prezentácií, budťe ziskový už dnes.

Mohlo by vás zaujímať:

Newsletter