Ceny nehnuteľností rapídne stúpajú takmer všade na Slovensku. Je klientela, ktorá je ochotná zaplatiť vyššiu sumu za dom alebo byt a tiež máme klientelu s nižším príjmom, ktorí hľadajú „bývanie“ za „ normálne ceny“. Len si predstavte, že predávate nádherný nový dom s bazénom a záhradou, ďaleko od susedov, v dobrej lokalite za „dobrú sumu“. Hneď po inzerátu, vám volajú potenciálni klienti a chcú vedieť viac. Ideálny stav a sen každého obchodníka. Irónia osudu je (a naše pozorovanie tiež), že skôr predáte drahšiu nehnuteľnosť za 1 500 000€ milióna, ako za 150 000€. Je to prípad od prípadu, ale štatistky to potvrdzujú. Prečítajte si nový článok, načo dávať pozor pri predaji nehnuteľností.
Aké sú možnosti pri predaja nehnuteľnosti?
Môžete to predávať sám (nedopočujeme)cez inzerciu, cez sociálne siete, cez internetové portály, alebo cez realitnú kanceláriu.
Žiaľ, veľa ľudí si myslí, že lacnejšia verzia je tá, keď sa pokúša predať sám, bez odbornej pomoci. Pokladáme to, za veľkú chybu, lebo:
- nemáte databázu klientov, ktorá má už odsúhlasený úver a presne vie čo hľadá,
- neviete si preveriť platby schopnosť kupujúceho,
- celková doba predaja sa môže veľmi natiahnuť,
- berie vám to čas a peniaze (za ten istý čas môžete byť produktívny niekde inde)
- ak potenciálny kupujúci nemá hotovosť, musíte čakať kým sa odsúhlasí úver na bývanie,(odpoveď z banky nemusí byť kladný a celý proces sa začína od znovu v inej banke)
- fotky z vašej nehnuteľnosti nemusia byť tie najlepšie (aj fotka predáva, (naučte sa základy fotenia)
- musíte vedieť, ako udržať pozornosť klienta pri obhliadke,
- musíte vedieť niečo o predaji.
Váš nadpis musí vyčnievať, potenciálny kupujúci to musí vidieť okamžite.
Dobrý inzerát musí obsahovať kľúčové body. Každý číta len titulné nadpisy, keď nadpis neupúta, vaše šance na rýchly predaj sa znižuje.
- Predáme 3 izbový byt v Bratislava (v dúbravke),
- Predáme pekný byt v tichej lokalite v Bratislava (v dúbravke)
- Ideálne riešenie pre mladé rodiny, bývanie možný ihneď v Dúbravke
Na konci inzerátu musí byť, výzva na ďalší krok (call to action) napríklad:
Zavolajte nám, Dohodnite Stretnutie, Dohodnite obhliadku ešte dnes.
Nepredávajte byt, dom, nehnuteľnosť, ale „BÝVANIE. Predávajte cez emócie ľudí, ak dokážete osloviť emócie, tak ste práve oslovili človeka a nie len klienta, veľký rozdiel.
Striedajte Písmená Veľké a Malé – Nezabudnite na Číslice
Nadpis by mohol byť: 3 Dôvody Prečo si Kúpiť Bývanie v Dúbravke
Nezabudnite na to, že za dobrou realitkou, môže byť profi agentúra alebo marketér, ktorí celý deň pracujú s reklamnými textami.
Dôležitým faktorom pri predaji bytu je čas
Ak sa po zverejnení do 5 dní neozve potenciálna klientela, tak musíte okamžite konať, prerobiť inzerát, osloviť iný kanál predaja, aby ste uspeli. Buďte kreatívny, pozorujte konkurenciu, učte sa. Počítate aj s touto možnosťou, že sa to nepredá okamžite?
Čo je dôležité pri obhliadke nehnuteľností?
Ak v byte alebo v dome, stále bývajú, pri obhliadke dohodnite:
- aby tam bol poriadok,
- ak je možné, aby vo vnútri neboli zvieratá, musíte mať 100% pozornosť kupujúceho, ak tam bude pobehovať psík, nie je to ideálny stav, nehovoriac o fóbiách voči zvieratám.
- prevoňajte priestor, maličkosť, ale funguje to
Používajte jazyk kupujúceho
Neuveriteľne veľa obchodných prípadov poznám, kde predávajúci používali odborné výrazy, slang a celý proces končil tak, že odznela zázračná veta:“ ešte sa ozvem, premyslím si to“ Máte také to prípady? Napríklad: financie budeme „vinkulovať“. Určite vám Každý porozumel?
Znalecký posudok
Pri kúpe nehnuteľnosti je dôležitejšia kúpna cena. Musíte mať dobrý odhad, aká je trhová cena nehnuteľnosti. Aj keď ste sa „trafili“ do ceny, budete potrebovať znalecký posudok. Je to dôležitý faktor, podľa ktorých sa posudzuje výška hypotéky.
Kto je znalec?
„Laicky najzrozumiteľnejšia je definícia pojmu znalec podľa súdnej praxe, podľa ktorej znalec je osobou, ktorá prostredníctvom svojich odborných znalostí (v odbore, v ktorom bola zapísaná do zoznamu znalcov) posudzuje skutočnosti, ktoré jej boli zadávateľom určené a v znaleckom posudku zadávateľovi oznamuje subjektívny výsledok svojho posúdenia.“
Koľko stojí znalecký posudok?
Za znalecký posudok je platená služba, platí si to kupujúci (ten kto si berie úver z banky). Zaplatíte minimum 100 €. Cenu si vždy určuje znalec.
Mám si objednať znalecký posudok?
Nie. Každá banka, alebo iná inštitúcia má vlastného znalca. Ak to urobíte bez hlavo, banka nemusí akceptovať výsledok znalca a potom sú to vyhodené peniaze.
Ako vybaviť hypotéku na nehnuteľnosť
Dnes definujeme úplne nový obor „hypotekárni špecialisti“, ktorí vám presne vedia povedať, kedy a aké kroky ktoré treba urobiť na to, aby ste mohli bývať vo vlastnom. Je to veda samo o sebe, okrem financií musíte mať znalosti:
- z obchodného práva,
- znalosti z predaja,
- ako komunikovať s klientom,
- kedy a ako uzatvoriť obchodný prípad.
Techniky telefonovania
Návody a tipy, ako volať do novej firmy, ako znížiť riziko odmietnutia. Získajte zručnosť, ako predávať a dohodnúť stretnutie s novým klientom, ako predať cez telefón.
Obchodné predajné ručnosti
Staňte sa obchodníkom za 2 dni. Ako získať zákazníka, ako uzatvoriť obchod v B2B a B2C, ako vyjednať obchodné podmienky a získať viac akvizícií za cenu jedného kávovaru.
Ako robiť obchodné prezentácie?
Naučíme vás, ako osloviť zákazníka, zvýšime efektivitu predaja, ako robiť prezentácie ktoré zarábajú. Žijeme v dobe prezentácií, budťe ziskový už dnes.
Ako si vybrať tú správnu „realitku“ pri predaji
V dnešnej dobe je obrovský nárast realitných kancelárií a nie každý prežije na trhu. Určite by som si pozrel recenzie, ako majú urobenú web stránku, aké majú do poručenia. Treba si tiež preveriť či pracujú iba lokálne, alebo majú otvorené kancelárie aj v iných okresoch. Ďalším faktorom je, koľko si účtujú za služby a čo zahŕňa cena? Právne služby (cena za zmluvu)+ poplatky na „katastri“. Je to v cene, alebo sa platí zvlášť? Kto to bude platiť, vyjasnite si to na začiatku.
Niekoľko rád, ako predať starý dom alebo byt.
Moja prvá rada je, že neriešte „dom, ale „bývanie, ale o tom som už napísal niekoľko článkov. Nikto nehľadá dom, ale bývanie, kde bude žiť s rodinou s deťmi. Mali by ste smerovať obchodný rozhovor a komunikáciu tým to smerom. Kde bude detská izba, kuchyňa, kde bude záhrada a podobne. Bude tam ihrisko pre deti alebo záhon na kvety? Viete si to predstaviť? Ako to vidí klient? Hovorte v „obrázkoch“, v akej farby budú steny a v akej farby budú obkladačky a podobne. Takmer každý predajca rieši iba technické parametre domu, alebo bytu. Veľká chyba. Buďte iný, pracujte na vašej komunikácii.
Predaj nehnuteľností je tak rozsiahla tém, že sa tomu budeme venovať v ďalších článkoch:
- Ako predať nehnuteľnosť drahšie, ako je trhová cena?
- Ako vybrať správnu banku?
- Ako komunikovať s rozhádanou rodinou, aby sa predal uskutočnil?
- Aký je rozdiel medzi dobrým maklérom a „supmi“?
- Ako sa vyvarovať „šmejdom“?
- Poistenie nehnuteľnosti, ktorá je tá najlepšia pre vás?
Chcete zmeniť niečo v predaji, alebo potrebujete poradiť s reklamou?
Prihláste vašich predajcov, na školenie, ako predávať nehnuteľnosti jednoducho a efektívne. Ak potrebujete poriadiť s webom, alebo s reklamou prosím kontaktujte nás.