Ako predať jazykový kurz

Predajný postup v jazykovej škole

Jazyková škola je taká istá firma, ako ktorákoľvek iná. Nepredávajú priemyselné podlahy, oblečenie alebo mobilné telefóny, ale predávajú vzdelávacie kurzy. Pomocou technológií nikdy nebol taký expand vzdelávania, ako dnes. Faktom je, že obrovské príležitosti-peniaze sú vo vzdelávacích kurzoch. Firmy, študenti, rodičia veľmi radi zaplatia za niečo, kde vidia „hodnotu“, ale nie výdaj. Mimochodom, ako rád platíte niečo a ako rád vlastníte niečo? Je to obrovský rozdiel. Každý chce mať, vlastniť niečo a nikto nerád platí za niečo, kde vidí len „výdaj“ a nie „hodnotu“. Je jedno či ste kvalifikovaný lektor „japončiny“, alebo potrubár, keď chcete, aby vám ľudia zaplatili za prácu, tak ste sa stali predajcom.

Napísal som niekoľko článkov, postupov a návodov ako predávať, keď budete nasledovať  moje princípy predaja, tak sa vám úspešnosť predaja zvýši. Princípy sú stále tie isté, len „predajný produkt“ je iný. Mali by ste smerovať váš dialóg s klientom, na efekt-výsledok, čo získa klient keď: „kúpi novú podlahu“ alebo „jazykový kurz“.

Aké chyby robia „jazykovky“ pri predaji svojich kurzov?

Prihlásil sa nový klient, chce sa naučiť po nemecky. Ako budete postupovať? To čo sa prakticky deje, že sa nový klient stretne s riaditeľom, konateľom a začne úvodný dialóg. Už ste sa učili niekedy, kedy, kde, ako dlho, aká je úroveň jazyka, a hlavne prečo sa chcete naučiť nový jazyk. Odpoveď je: „potrebujem to do práce.“ Zistí sa „úroveň“ a zadelí daného „študenta“ do skupiny. A tak to sa dnes   predávajú kurzy. Ak vám to funguje, robte to ďalej, ale si myslím, že by sa to dalo zlepšiť. Chcete zvýšiť predaj vašich kurzov? Čítajte ďalej.

Chcete dosahovať lepšie výsledky s menším úsilím?

Obchodné predajné zručnosti

Ciele, výsledky, úspech, sebavedomie, rast, spokojnosť

Prihláste sa na školenie

Prečo sa ľudia učia nové jazyky?

Firmy nepotrebujú jazykové kurzy, ale chcú zvýšiť predaj svojich produktov v zahraničí, alebo majú dodávateľov zo zahraničia. Podľa toho, ako budete komunikovať, ako sa budete pýtať klienta, si klient vytvorí obraz o vás. Amatéri hovoria o B1 a B2 úrovniach, ale profesionáli sa pýtajú napr.

„Ako rýchlo chcete plynule hovoriť po nemecky?“ (ak rýchlo, máte predaný intenzívny kurz).

„Aký obrat očakávate ročne, keď budete hovoriť po…?“ Musíte dostať číslo, napr. 10 000eur.( Teraz vidí klient hodnotu vašich kurzov, získa viac, ako zaplatí.)

„Chcem odísť do zahraničia žiť, mám plné zuby Slovenska.“ –„kedy odchádzate?“ a máte predané.

Chcem lepšiu prácu, preto sa chcem naučiť po nemecky?“

Musíte sa naučiť profesionálne sa pýtať, viesť klienta smerom, kde sa on cíti dobre a pohodlne(nikto nemá rád keď mu dýchajú na krk, alebo tlačia do niečoho), aby ste boli ziskovejší a mali dobré „renomé.“ Ešte som nevidel jazykovku, ktorá je založená na tom to princípe. Aká „odvážna“ myšlienka, predať ľudom, „to čo oni chcú.“ Šialené.

predajné otázky

8 tém v predaji

Mohol by som pokračovať, tých predajných argumentov nie je veľa, ale musíte reagovať okamžite, a uzatvoriť obchod čo najskôr. Prečo? Lebo predaj nie je logický proces, ale emocionálny.  Klient práve povedal, že zarobí viac peňazí, keď bude hovoriť po nemecky. Na čo ešte chcete čakať? Vašou úlohou nie je predať jazykový kurz, ale zistiť  „prečo potrebuje kurz, ako rýchlo“ osloviť „emócie, ako sa bude cítiť keď, zvládne daný jazyk“ a predaj bude automatický. Na to, aby ste sa stali profesionálmi v predaji potrebujete 8 tém poznať a zvládnuť.

Predávate svoje kurzy tak, ako som to popísal? Chcete sa zlepšiť v predaji, alebo necháte to na konkurenciu? Pripravíme  vás na všetko, čo vás potrebuje na to, aby ste boli ziskový.

Pridaj komentár