Ako presvedčiť zákazníka?

Na školeniach, ktoré organizujeme pre našich klientov, sa často opakuje tá istá otázka, „ako presvedčiť zákazníka, aby to kúpil od nás“?

Odpoveď vždy tá istá. Neexistuje zázračná formulácia, alebo nejaké kúzelnícke triky, ako vo filme Harry Potter. Byť predajcom, obchodníkom je tvrdá práca, avšak existujú „mechanizmy“ ktoré máme odpozorované a fungujú. Ak si myslíte, že vás naučíme, ako „zlomiť“ zákazníka, tak ten to článok nie je pre vás. Nikoho nelámeme, nepoužívame triky, len na predaj sa pozeráme inými „očami“. Dám vám niekoľko rád, ktoré vám zarobia okamžite peniaze, ak to budete aplikovať a ak chcete vedieť viac, kontaktujte nás na drafi@skoleniepredajcov.sk , alebo nám zavolajte na +421 911 259 510.

Ako mám presvedčiť zákazníka, aby kúpil?

Podrobne o tom píšem v článku: „10 bodov, ako digitálny marketing podporí predaj“, alebo „Bannerové reklamy zdarma ׀ podpora predaja“ . Tu nájdete presne návody, ako to urobiť. Ak ste laik, ktorý teraz začína s predajom, alebo sa chce zlepšiť obchodných zručnostiach, tak vám do poručujem sa pozrieť, na internet. Napríklad do internetového vyhľadávača napíšte slovo „ dovolenka“, tak sa vám na obrazovke objavia reklamy, firmy, obrázky, videá. Ak sa na to pozriete ešte raz, tak nájdete tam takzvanú „výzvu na akciu“, ako napríklad:

  • Zavolajte nám,
  • Rezervujte si miesto dnes
  • Kúpiť teraz…

Nezabudnite, že cieľom nie je urobiť dobrý a pekný web, alebo e-shop, ale urobiť to, aby „cieľová skupina“ našla presne to čo hľadá, ale hlavne to, aby to kúpila od vás. Bez výzvu na akciu je len „ukazovanie sa na internete.“

Ako presvedčiť zákazníka v maloobchode?

To, že poznáte do detailu čo predávate neznamená, že váš produkt niekto kúpi.

To znamená iba jednu vec, že ste odborník na „ jednu tému“. Ak chcete byť úspešný v predaji potrebujte toho trochu viac vedieť.

Samotný akt predaja má niekoľko bodov, ak by som mal byť konkrétny tak je len 5-8 bodov(podľa toho čo predávate). Ak vynecháte, alebo nepoznáte jeden krok, tak sa to odzrkadlí na obrate, alebo na vašich „nervoch“.

Všetko robíte dobre, vysvetlíte zákazníkovi, ako fungujú vaše výrobky, ale kúpi to niekde inde. Viete prečo? Lebo ste urobili chybu. Na túto tému som napísal už niekoľko článkov:

Ak si prečítate tie to články dostanete odpovede, čo treba urobiť, ako osloviť zákazníka, ale hlavne zistíte, či zamestnávate „ blokovačov“, alebo „predajcov.

Výzva na akciu v B2C segmente

„Výzva“ musí byť dobre načasovaná. Ak ste urobili dobre prezentáciu tovaru, (zákazníkovi ste vysvetlili, ako fungujú vaše produkty a všetky výhody), hneď po prezentácií, nasleduje „Výzva na akciu“ . Ako napríklad: Môžem vám to zabaliť, budete platiť kartou, alebo hotovosť?

Ak sa túto časť nenaučíte robiť dobre, tak „zostanete len expertom na danú oblasť“ a občas niečo aj predáte, ale dobré výsledky bude mať ten, kto to bude robiť „výzvu vedome a dobre“. Mimochodom, kde budú patriť vaši zamestnanci?

Je to len na vás, či za cenu jedného kávovaru budete mať „expertov na predaj, alebo „expertov na prezentáciu“.  Ak ste ochotný investovať do vašich zamestnancov (návratnosť investícií je max 2 hodiny), tak nám zavolajte a zistite voľné termíny.  

zákazník b2b

Výzva na akciu musí byť aj v B2B segmente

V B2B segmente sú iné priority, ako v maloobchode. Tu sa musíte naučiť vyjednať čo najlepšie obchodné podmienky pre vašu firmu. Tu už neriešite veľkosť produktu, alebo konkrétne parametre, ale splatnosť faktúr, skladové zásoby, zľavy za množstvo a iné.

Avšak, aj tu musí byť „výzva na akciu“ dobre a včas urobená. Napríklad, pošlem vám cenovú ponuku, ktorá bude platná 5 dní, do 5 dní mi pošlite objednávku a mailom nám potvrďte obchodné podmienky.

Musí to byť dobre načasované, nemôže to byť nátlakové a celý koncept predaja musí mať hlavu a pätu. Ak budete na niekoho „tlačiť“ tak vás vyhodia, lebo sa vami už nestretnú.

 Ak chcete vedieť viac, kedy je dobré načasovanie na uzatvorenie predaja, ako urobiť dobrý obchodný rozhovor, ako vyjednať obchodné podmienky, prosím zavolajte nám na +421 911 259 510, alebo zistite voľné termíny na drafi@skoleniepredajcov.sk

Slovo na záver:

Ca cenu jedeného kávovaru dostane odpovede, ako presvedčiť zákazníka či predávate v B2B alebo B2C. Ak vám môj blog dáva zmysel, vyžiadajte si nezáväznú cenovú ponuku ešte dnes. Návratnosť vašej investície sú 2 hodiny.

Mohlo by vás zaujímať.

Newsletter

Pridaj komentár