Recept na predaj auta

ako predať auto

Neuveriteľné čo dnes ľudia zamestnávajú v showroomoch. Do slovo si trhám vlasy, že také to niečo sa môže stať v 2021. Tento blog bude o tom, aké chyby sa robia pri predaji auta a ako by sa nemalo predávať. Mal som dlhý deň  a na ceste domov som sa zastavil na jednom parkovisku. Poznáte to, ste na smrť unavený a potrebujete sa na chvíľu natiahnuť. Zaparkoval som auto neďaleko od showroomu, kde predávali autá. Chcel som sa nadýchnuť čerstvého vzduchu, ale na parkovisku stáli zaparkované nové autá, motal som sa tam trochu a nakoniec som vstúpil do predajne. Nechcel som kúpiť auto, len som chcel vedieť, ako predávajú.

Informovanie zákazníka o výhodách auta nie je predaj

Po vstupe do predajne sa mi venoval asi 50 ročný elegantný  predajca. Pokúsim sa napísať čo najpodrobnejšie čo sa tam stalo a ako predával.

Pozdravil sa. „ dobrý deň.“ , ja som sa pozdravil tiež „ dobrý deň“. Pozeral som na jedno rodinné auto, oslovil ma nasledovne: „pekné auto, že?“, ja som odpovedal, že „áno“.

„Poďte prosím ukážem vám kufor“. Pozreli sme sa na kufor a povedal:

„je to krásne rodinné auto s veľkým kufrom. Dám vám cenník a vizitku.“

„Toto auto dnes nemám, ale zajtra keď mi zavoláte, tak vyskúšate 1,4HDI a uvidíte, aké živé auto to je“. Hneď potom ma poslal domov a ja som nechápal čo sa deje.

Pozerajte sa na veci z nadhľadu

Nech ste dnes v akejkoľvek situácií, ak vám berú problémy rodinné, vzťahové, finančné, pracovné, alebo časové (nič nestíhate, alebo až priblíž veľa času máte), naučte sa pozerať na problémy z nadhľadu. Ako to myslím? Predstavte si, že vedľa vás je teraz nejaký mimozemšťan, ktorý je schopný pozerať sa na veci aj vašimi očami, ale aj z nadhľadu. Ako to myslím? Len si predstavte čo by povedal Marťan,  keby videl, že nemenovanom salóne sa ako predáva. Čo urobil predajca? Urobil prezentáciu auta a potom ma poslal domov. Čiže zamestnávate človeka, ktorý robí prezentácie, dáva vizitky a posiela domov kupujúcich. Neuveriteľné nie?

Chápeme, že najcennejšia komodita je čas, ale kedy ste kontrolovali vašich predajcov, ako predávajú? Vidíte to plytvanie s peniazmi a s energiami? Najhoršie na tom je, že keď predávate autá strednej kategórie, kde je najväčšia konkurencia, tak tie kontroly by mali byť častejšie. Ak chcete mať predaj pod kontrolou, kontaktujte nás na drafi@skoleniepredajcov.sk urobíme vám audit predaja a navrhneme školenie na mieru pre vašich zamestnancov.

Predaj auta má svoj logický postup

Keď si otvoríte kuchársku knihu a chcete si navariť jedlo, tak je napísaný doporučený postup, čo ako treba urobiť, krok po kroku a tiež je napísané, že aké ingrediencie si máte kúpiť, aby nakoniec z toho vzniklo jedlo. Ak nedodržíte postup, alebo „náhodou“ niečo vynecháte, tak vznikne niečo iné len nie ten daný recept. Môžete namietať, môžete byť nehnevaný, že vás to stálo peniaze, čas, ale problém je vo vás nie v knihe. Pri  predaji áut je to isté. Ak vynecháte jeden z predajných bodov, ( logických postupov) budete mať pravdu, len predané auto.

 Mimochodom čo chcete mať, predané autá, byť úspešný v tom čo robíte, alebo len chcete mať pravdu?

predaj auta

Postup pri predaji auta

Tak, ako som písal, že keď otvoríte kuchársku knihu je napísaný funkčný návod, ktorý je vyskúšaný, preverený, do poručuje sa to dodržať, tak vám do poručujem dodržať 4 body pri predaji auta. Mali by ste byť majstrom v každom bode. Prečo? Ak vám funguje len prezentácia auta, možno predáte, ale sa narobíte, ale väčšina zákazníkov odíde, lebo „si to musí rozmyslieť, alebo sa musí poradiť a najhoršie je keď vám povedia, že ešte sa pozriem ku konkurencii, čo tam majú. Ak vám to nevadí tak si radšej, zapnite TV, lebo ten to článok nie je pre vás. My sme tu pre tých ktorým to vadí a chcú stým niečo urobiť.

Nasledujte 4 bodov predaja

  1. Naučte sa osloviť klienta. Ako predávať v maloobchode, ako osloviť zákazníka som písal v blogoch: 4 hacky na zvýšenie predaja, ako komunikovať so zákazníkom, ako zvýšiť predaj v maloobchode, neverbálna komunikácia v predaji. Tu v tom to prípade vám do poručujem, hneď na začiatok po pozdravení prejsť na aktívny predaj a komunikáciu. Ako? Jednoducho a vyvarujte sa otázkam, ako vám môžem pomôcť. Predstavte si scénu: „dobrý deň“, a hneď začnite komunikovať( napríklad, keď predávate „škodovky“), máte skúsenosť zo škodovkami?“ Je jedno čo povie, ale hneď ste začali komunikovať. Keď povie áno, na akom ste jazdili, keď povie nie, na čom ste jazdili doteraz?“ Je to iné, ako: ako vám môžem pomôcť. Komunikácia je základ predaja. Všetky naše techniky sú založené na tom čo nám fungovalo, alebo iným. Ak sa to naučíte, dostane viac, ako len „návod ako predať auta.“ Naučíme vás komunikovať s kýmkoľvek a môžete to využiť kdekoľvek na svete.
  2. Naučíme vás profesionálne sa pýtať. To, že aké otázky dávate kupujúcim určí či ste profesionálny predajca, alebo len ďalší informátor, ktorý vysvetlí všetky výhody 1,4 HDI motora, koľko má dané auto emisií a aký najlepší lízing si treba vyskúšať. Na školení predajné zručnosti, vám pomôžeme spísať všetky dôležité otázky, prípadne vám na našich konzultáciách pomôžeme spísať manuál predajcu. Ak nič iné nebude robiť váš predajca, len to prečíta klientovi, alebo to dá kupujúcemu, aby vyplnil anketu (otázky ktoré sú vo vašom predajnom manuálu) tak je nemožné, aby ste nepredali, „ z informátorov, urobíme profesionálnych predajcov.
  3. Naučíme vás robiť prezentácie profesionálne. Prezentácia je súčasť predaja. Zahŕňa to niekoľko dôležitých krokov, kde vás naučíme, ako sledovať a ako vyhodnotiť skryté neverbálne reakcie, ktoré vám pomôžu uzatvoriť predaj. Ak vás zaujíma, aké kroky sú dôležité, tak si prečítajte náš článok: psychológia predaja v príkladoch, psychológia predaja v praxi.
  4. Posledný bod je uzatváranie obchodu. Máme asertívne techniky, ktoré vám ušetria veľa práce a energií a štatistiky predaja sa zvýšia. Ak sa nenaučíte uzatvoriť predaj, tak sa narobíte, všetky horeuvedené kroky boli úplne zbytočné.
rady ako predať nové auto

Základná chyba pri predaji auta

Nikoho nebudeme hodnotiť, alebo kritizovať, nevieme aké sú spísané smernice v tejto firme, ale keď príde kupujúci k vám, aby kúpil auto a váš predajca ho pošle domov, tak v tej to firme sa deje niečo čudné. Keby si aspoň vypýtal kontaktné údaje, meno alebo telefón, alebo sa spýtal či vôbec chcem niečo také kúpiť, v akej farbe, kedy, čokoľvek tak by sa Marťan nečudoval tak isto, ako ja.

Nebolo lepšie vypýtať si telefóne číslo na klienta  a hneď na mieste si dohodnúť termín? Prídem na vašu adresu s novým autom, aby ste si to mohli vyskúšať, alebo sa zastavíte u nás zajtra okolo 15,00? Mám vám hodinu predtým zavolať, alebo si to budete pamätať? Je milión ďalších techník, ktoré fungujú, ale teraz to nebudem rozvádzať. Rozmýšľajú vaši zamestnanci a ovládajú horeuvedené kroky pri predaji? Chcete zmeniť niečo v predaji, alebo vám vyhovuje súčasná situácia?

Slovo na záver:

Ak ste sa dostali, až na záver môjho článku, tak vám ďakujem, že ste si to prečítali. Dúfam, že som vám rozšíril obzory predaja a ak ste rozhodli, že chcete s nami spolupracovať prosím kontaktujte nás.

Objednajte si školenie, audit predaja a kompletný návod, ako predať auto. Zlepšite svoje predajné zručnosti.

Mohlo by vás zaujímať

Pridaj komentár