4 Dobré rady, ako predať za plnú cenu

cena produktov

Dosť často sa mi stáva, že  klienti sa mi sťažujú:

„Zákazníci navštevujú moju predajňu, mám tu veľmi kvalitné veci o 10% som lacnejší ako moja konkurencia, ale neviem predať za plnú cenu. Všetko sa točí okolo ceny. Ak zákazníkovi daný produkt nepredám za nižšiu cenu, tak mi utečie, a už ho nevidím.“

Koľko takých klientov máte?

„Asi 50%.“

Koľko sa z nich sa vráti a kúpi váš produkt na koniec?

„Asi polovica, 50%.“

Takže riešime cca 20 až 25% klientov.

„Áno.“

Za plnú cenu si predal cca 75% zákazníkom.

„Chcel by som predať drahšie, ale nie je to možné. Z čoho vyplatím réžiu, zamestnancov, keď im nedám zľavu?“

zľavy v predaji

V takomto prípade si pokladám otázku či je to správne zvolená stratégia predaja. Firmu živí tých 75% zákazníkov, ktorým si predal.  Mal by si dať 100% pozornosť pre týchto zákazníkov. Stalo sa ti, že celý deň bol dobrý a zrazu prišiel niekto, kto ťa vytočil.  Čo ti bralo najviac pozornosti? Ten jeden človek ktorý ťa vytočil alebo všetci ostatní? Iný príklad. Dieťa príde zo školy dnes mal v žiackej knižke jednotku a trojku. Čo sa spýta génius ako prvé? „Z čoho si mal trojku?“ Nečuduj sa, keď sa dieťaťu zhoršia známky. Dieťa dostalo pozornosť, keď dostalo trojku. To bude rásť, čomu dávaš pozornosť. Príklad: Ak si dnes predal 5 zákazníkom, a 1 zákazník tlačil na cenu, a ty si dal pozornosť tomu jednému, garantujem ti, že ďalší zákazník to bude chcieť tiež. Pozornosť daj tým zákazníkom, ktorým si už predal za plnú cenu.

Stratégia predaja je jednoduchá. Musia sa stretnúť dva dôležité faktory.

  • Zákazník musí riešiť nejaký problém, niečo potrebuje. Ak je dobrá reklama, alebo dobrý obchodník dokázal vyvolať pocit u zákazníka, že daný produkt chce kúpiť.
  • Zákazník to chce to riešiť cez teba. Ak to obchodník urobil dobre, cena bude posledná vec, ktorú bude riešiť.
predať produkt

Pre ktorú cieľovú skupinu  predávaš ty?

  1. Komu chceš predať svoj produkt? Po Slovensky, kto je tvoja cieľová skupina? Presne musíš pomenovať, ktorú cieľovú skupinu ideš osloviť so svojim produktom.
  2. Ja nechcem hodnotiť človeka, podľa toho kto koľko zarába, a ani nebudem. Je skupina ľudí ktorí si kupujú autá za 100 000 eur, a sú ktorí kupujú za 10 000eur.
  3. Na juhu Slovenska som riešil jeden obchodný prípad. Nádherná predajňa cca 1000 m2 . Kúpeľňové štúdio. Cieľová skupina bola s príjmom STRED A VYŠŠIE. Firma fungovala veľmi dobre, každý jeden mesiac bol nový rekord  v obrate.
  4. Zavolali ma, prečo prestali zákazníci nakupovať,  prečo mi klesol obrat, keď sa návštevnosť predajne zvýšila. Zistil som, že firma začala inzerovať pre novú cieľovú skupinu. Zacielili  tiež skupinu ľudí s nízkym príjmom.  Skrátim jeden dlhý príbeh. Zákazníci s vyšším príjmom nebudú nakupovať tam,  kde nakupuje bežný smrteľník. Bola to drahá chyba a nesprávne zvolená stratégia predaja. Pre ktorú cieľovú skupinu  predávaš ty?

Pridaj komentár

Close Menu