Ako osloviť firmu v liste

Každá zdravá firma hľadá, ako sa presadiť na konkurenčnom trhu, aby splnila obchodný plán ktorý si stanovila, alebo získala čo najviac % z celkového „koláča“ danom odvetví. Firmy propagujú na internete, na bilbordoch, v novinách… , za účelom nájsť nového klienta. Jedna z možností je ako nájsť novú firmu je písania listu.

Oslovte potenciálnych zákazníkov listom.

Máte niekoľko možností ako to urobiť.  Môžete to urobiť sami. Nájdete internetovú stránku (napr.). https://www.finstat.sk/ , alebo inú databázu, a začnete hľadať firmy potenciálnych klientov.

Štruktúra firemného listu musí obsahovať niekoľko dôležitých bodov.

  • „Kontaktné údaje firmy“ v hlavičke  uvádzame  svoje  kontaktné  údaje –meno,  adresu,  telefónne  číslo a e-mailovú adresu, web.

  • „Úvod a oslovenie“– do úvodu napíšte , kto ste, na ktorej pozícii pracujete(konateľ, riaditeľ obchodného oddelenia…)

  • „Hlavná časť“. Tu sa robí  neuveriteľne veľa chýb. Firmy hneď začnú predávať, čo pokladám za obrovskú chybu. Nemôžete predávať, lebo neviete či potrebujú vaše služby alebo nie a určite nezačnite s „ cenami“ : „ máme  najlepšie ceny na trhu“ a podobne. Cieľom listu nie je predať, ale zistiť potenciál spolupráce, urobiť povedomie o vašej firme a vytvorenie prvotného kontaktu.

Chcete dosahovať lepšie výsledky s menším úsilím?

Obchodné predajné zručnosti

Ciele, výsledky, úspech, sebavedomie, rast, spokojnosť

Prihláste sa na školenie

Ako správne napísať „hlavnú časť“ ?

  • Aké firmy hľadáte. Napríklad: „orientujem sa na firmy do 100 zamestnancov“. „naše služby využívajú firmy ktoré sa zaoberajú stavebníctvom.“ Presne pomenujte aké firmy sú potenciálni klienti, kto kupuje alebo využíva vaše služby a produkty.

  • Ak máte ocenenie, certifikáty, písalo o vás v novinách , médiách, na internete, tak toto je priestor na to. Kedy a čo ste získali. (Určite do poručujem, telefóne čísla kde si vás môžu overiť).

  • Nepredávajte, ale „ hľadáte možnosť spolupráce, teraz alebo v blízkej budúcnosti“. Napríklad: chceli by sme s vami spolupracovať oblasti…“

  • „Píšte v „prítomnom časeAký výhody majú“ vaši klienti a prečo si kupujú vaše služby produkty. .“ „Aký výhody by mali…..“ Je zlé. Napríklad: „ Pracujeme 24 hodinovej prevádzke a vieme sa prispôsobiť  k vášmu dennému harmonogramu.“

Záverečné formulky

Poďakujte sa za prečítanie lisu a smerujte potenciálneho klienta k činnosti. Napríklad: „ Vyžiadajte si nezáväznú cenovú ponuku“,  „ ak vás náš list oslovil, prosím kontaktujte nás“.

Nájsť kompetentného človeka je niekedy umenie. Sú firmy ktoré sa zaoberajú posielaním listov a všetky hore vedné kroky urobia z vás. https://firemnaposta.sk/

Ak vás zaujíma komunikácia s klientom, kedy uzatvárať obchod, ako začať obchodný rozhovor a ako pracovať s klientmi nájdete na našej stránke.

Pridaj komentár