Ako osloviť firmu v liste

Každá zdravá firma hľadá, ako sa presadiť na konkurenčnom trhu, aby splnila obchodný plán ktorý si stanovila, alebo získala čo najviac % z celkového „koláča“ danom odvetví. Firmy propagujú na internete, na bilbordoch, v novinách, za účelom nájsť nového klienta. Jedna z možností je ako nájsť novú firmu je písania listu. Ak vás zaujíma aj iná forma oslovenia klienta, Napísal som o tom  niekoľko článkov: (prečítajte si článok Fotobanky nástroj na podporu predaja, 11 bodov, ako digitálny marketing podporí predaj, Bannerové reklamy zdarma) Tu dostane odpovede a návody, ako na oslovenie klienta a propagáciu

Oslovte potenciálnych zákazníkov listom.

Máte niekoľko možností ako to urobiť.  Môžete to urobiť sami. Nájdete internetovú stránku (napr.). https://www.finstat.sk/ , alebo inú databázu, a začnete hľadať firmy potenciálnych klientov.

Štruktúra firemného listu musí obsahovať niekoľko dôležitých bodov:

  • „Kontaktné údaje firmy“ v hlavičke  uvádzame  svoje  kontaktné  údaje –meno,  adresu,  telefónne  číslo a e-mailovú adresu, web.
  • „Úvod a oslovenie“– do úvodu napíšte , kto ste, na ktorej pozícii pracujete(konateľ, riaditeľ obchodného oddelenia…)
  • „Hlavná časť“. Tu sa robí  neuveriteľne veľa chýb. Firmy hneď začnú predávať, čo pokladám za obrovskú chybu. Nemôžete predávať, lebo neviete či potrebujú vaše služby alebo nie a určite nezačnite s „ cenami“ : „ máme  najlepšie ceny na trhu“ a podobne. Cieľom listu nie je predať, ale zistiť potenciál spolupráce, urobiť povedomie o vašej firme a vytvorenie prvotného kontaktu.

Ako správne napísať „hlavnú časť“ ?

  • Aké firmy hľadáte. Napríklad: „orientujem sa na firmy do 100 zamestnancov“. „naše služby využívajú firmy ktoré sa zaoberajú stavebníctvom.“ Presne pomenujte aké firmy sú potenciálni klienti, kto kupuje alebo využíva vaše služby a produkty.
  • Ak máte ocenenie, certifikáty, písalo o vás v novinách , médiách, na internete, tak toto je priestor na to. Kedy a čo ste získali. (Určite do poručujem, telefóne čísla kde si vás môžu overiť).
  • Nepredávajte, ale „ hľadáte možnosť spolupráce, teraz alebo v blízkej budúcnosti“. Napríklad: chceli by sme s vami spolupracovať oblasti…“
  • „Píšte v „prítomnom čase. Aký výhody majú“ vaši klienti a prečo si kupujú vaše služby produkty. .“ „Aký výhody by mali… Napríklad:
  • „ Pracujeme 24 hodinovej prevádzke a vieme sa prispôsobiť  k vášmu dennému harmonogramu.“
  • Sme výhradný distribútori a máme najlepšie ceny..
  • Naši obchodní partneri držíme veľké skladové zásoby, ak to u nás nenájdete náš nákupca to nájde rýchlejšie…

Záverečné formulácie

Poďakujte sa za prečítanie lisu a smerujte potenciálneho klienta k činnosti. Napríklad:

  • „ Vyžiadajte si nezáväznú cenovú ponuku“,
  •  „ak vás náš list oslovil, prosím kontaktujte nás“.
  • Stiahnite si náš nový katalóg

 Sú firmy ktoré sa zaoberajú posielaním listov a všetky hore vedné kroky urobia z vás. https://firemnaposta.sk/

Výhody a nevýhody listov

Nedoručujem posielanie listov, len tak sám od seba. Potrebujte človeka, ktorý pozná všetky horeuvedené kroky, musíte to vedieť napísať, nadizajnovať, hľadať na internete, alebo kúpiť databázu. Jedným slovom je  to veľmi pracné, nehovoriac o tom, že databázy nemusia byť už aktuálne. Preto vám do poručujem nájsť firmu, ktorá to urobí namiesto vás. Výhody sú, že napíšu na miesto vás list, majú vždy aktuálnu databázu. List je napísaný na meno konateľa, riaditeľa, je to presne oslovenia. Dokážu selektovať trh a určiť presný segment. Cenovo je to dostupne všetky uvedené kroky urobia z vás. Napríklad: https://firemnaposta.sk/

Nevýhoda je tá, že žijeme v dobe internetu a ľudia sa združujú na  sociálnych sietiach, avšak do dnes sú podnikania založené na báze ktoré využívajú externé firmy a posielanie listov. Je to výlučne otázka segmentu. Častá otázka je, ktorá je lepšia reklama, keď mám  firemný web, platím na facebooku reklamu, alebo list. Odpoveď je vždy to, odpozoruje, čo vám funguje, ako vás našli klienti. Akákoľvek komunikácia smerom von je lepšia, ako žiadna komunikácia

Slovo na záver

Ďalším logickým krokom je kontaktovanie potenciálneho klienta, telefonicky. Prečítajte si naše články ako telefonovať, 4 chyby pri telefonovaní, 9tipov ako telefonovať. Ak vás zaujíma komunikácia s klientom, kedy uzatvárať obchod, ako začať obchodný rozhovor, neverbálna komunikácia, ako zvýšiť predaj a ako pracovať s klientmi nájdete na našej stránke. Nezabudnite, akákoľvek komunikácia smerom von je lepšia, ako žiadna komunikácia.

Mohlo by vás zaujímať

Newsletter

Pridaj komentár