Čo je to banner?
Banner je z jedných nástrojov, ktorú využívajú v online marketingu, digitálne agentúry. Keby som to zjednodušil tak je to „obrázková reklama“, ktorú vidíte na internete. Sú to billboardy v online svete.
Môže to mať rôzne tvary a veľkosti. Môže mať formu obdĺžnika, alebo štvorca. Ďalej môžu mať formu:“obrázok+text.“ Tieto bannery sa objavujú každému, kto je na internete. Keď využívate sociálne siete, hľadáte dovolenku, recepty alebo športové správy, tak nájdete bannerovú reklamu.
Čo je bannerová reklama?
Sú to platené reklamy, ak potenciálny zákazník klikne na reklamu, tak za to platíte. Využíva sa najmä pri internetových vyhľadávačoch(google, seznam,) a na sociálnych sieťach(facebook).
Aké typy bannerovej reklamy poznáme?
- statické bannery
- animované bannery
Cieľom bannerovej reklamy, priviesť potenciálneho zákazníka na váš web, alebo e-shop. Okrem toho sa využívajú pri budovaní novej značky(brandu). Napríklad chcete priniesť na trh novú značku, ktorú ľudia nepoznajú, tak musíte dostať do povedomia vašu značku.
Obrázková reklama sa ďalej používa na podporu predaja napríklad pri „výpredaji“ a pri „zľavách“.
Techniky telefonovania
Návody a tipy, ako volať do novej firmy, ako znížiť riziko odmietnutia. Získajte zručnosť, ako predávať a dohodnúť stretnutie s novým klientom, ako predať cez telefón.
Obchodné predajné ručnosti
Staňte sa obchodníkom za 2 dni. Ako získať zákazníka, ako uzatvoriť obchod v B2B a B2C, ako vyjednať obchodné podmienky a získať viac akvizícií za cenu jedného kávovaru.
Ako robiť obchodné prezentácie?
Naučíme vás, ako osloviť zákazníka, zvýšime efektivitu predaja, ako robiť prezentácie ktoré zarábajú. Žijeme v dobe prezentácií, budťe ziskový už dnes.
Výhody bannerov
Výhoda bannerov je, že môže prilákať obrovskú masu ľudí na váš web, alebo e-shop. Ak vy máte stránku, ktorá má veľkú návštevnosť, tak viete na tom profitovať aj vy. Ako? Napríklad, ak na vašu stránku Google umiestni obrázkovú reklamu, tak obidvaja profitujete. Návštevník vášho webu klikne na banner, tak sa spustí platená reklama. Ak jedno kliknutie stálo napríklad 10 eurocentov, tak google si nechá(príklad) 4centy a vy máte zisk 6 centov. Vypočítajte si zisk pri 1 000 000 klikov. (prečítajte si článok, ako zarobiť peniaze na internete)
Napríklad v Google AdWords, je možné cieliť ich umiestnenie na stránkach, ktoré môžete vybrať aj vy, alebo to urobí namiesto vás google.
Nevýhody bannerov
Vďaka častému zobrazovaniu obrázkových reklám sa stanete „imúnnymi“. Nereagujete tak, ako sa „očakáva“. Keď je tých reklám naozaj veľa tak potom reklamy obťažujú návštevníkov a prestanú sledovať stránku.
Ďalšie nevýhoda je, že tá istá firmy , ktorá vám dá banner na vašu stránku, tak vyvinula programy na „blokovanie reklám“. Sú verzie platené ako aj zdarma.
Napríklad : AdBlock
Aké rozmery môže mať banner?
Najrozšírenejšie rozmery sú napríklad:
- 970×210
- 300×300
- 300×250
- 300×600
- 970×310
- 468×90
Banner môže mať rôzne rozmery. Čím väčší banner, tak tým lepšia reklama? Nie je pravidlo. Umiestenie reklamy, dobre cielený a vybratý publikum(cielená skupina ľudí napríklad: ženy na materskej) , meranie výsledkov sú kľúčovým faktorom. Najkrajšia reklama na zlom mieste nemá žiadny efekt na výsledok, na predaj. ( Čo je publikum a ako merať výsledkov som písal v inom blogu: 11 bodov, ako digitálny marketing podporí predaj). Môžete zacieliť na široký okruh užívateľov, ale taká reklama príde draho a efekt sa nedostaví. Preto je dobré sa poradiť „s expertom“ , alebo si naštudovať digitálny marketing. Napríklad Google a facebook má vlastnú akadémiu ZDARMA. Sila online marketingu je v správnom zacielení, vyladené online reklamy a dobrá stratégia vám môže zarobiť veľa peňazí.
Čo musí obsahovať dobrá bannerová reklama?
Na to, aby ste vytvorili efekt, samotný obrázok nestačí. Na obrázkovú reklamu potrebujete niekoľko dôležitých prvkov.
Dobrý obrázok, ktorý upúta kupujúcich. Vyber obrázku je kľúčový. Má to niekoľko dôležitých prvkov:
- Farba obrázku by mala byť „modrá, alebo červená“. (závisí od toho v akom obore pracujete + farby laďte podľa vášho loga, alebo ak máte firemnú „farbu“ ).
- Trend je: grafika, ženy, čierno biele fotky. Okrem toho by ste sa mali orientovať na výsledok, čo získa klient, keď bude používať váš výrobok.
- Napríklad:. Na prvom obrázku je žena, ktorá beží. Na druhom obrázku je operácia. Vidíte reklamu na novú nemocnicu, kliniku. Ktorá reklama vás upúta a kde by ste sa nechali operovať? Asi tam, kde mladá žena beží. Orientujte sa na efekt produktu.
Texty na bannerovej reklame
- Druhou dôležitou časťou je text. Napísať pútavý text nie je jednoduché. Musí to byť krátke, žiadne dlhé vysvetlenia, iba „oznámenie“, ale musí to vyvolať reakciu. Ľudia sú lenivý, nebudú hľadať a lúštiť, „čo chcel básnik povedať“. Určite sa vyvarujte hláškam napríklad:“ odhalené tajomstvá + všetky superlatívy“.
Každý banner by mal tiež obsahovať tlačidlo „výzvou na akciu“(button).
Napríklad: Stiahni si zdarma, prihláste sa, kúpiť teraz, rezervujte.
Zdanlivo je to len „gombík“, ale ak zvyšuje návštevnosť webu alebo e-shopu a neskôr predaj.
- Ak sa rozhodnete za akúkoľvek reklamu, nezabudnite na vaše firemné logo. Budujte si značku.
Techniky uzatvorenie predaja
Ak ste mali plné zuby všetkého a predsa ste to nevzdali, tak:Techniky uzatvorenie Posledný ťah na bránu predaja je pre vás. dáme vám návod, ako mať objednávky, ako zvýšiť obrat vo firme.
Efektívna komunikácia v predaji
Naučím vás, ako efektívne komunikovať so svojimi zákazníkmi spôsobom, ktorý ocenia a na ktorý budú reagovať. Prihláste sa na školenie.
Ako sa zbaviť stresu a získať čas
Ako získať čas a byť bez stresu, naučíme vás, ako byť produktívnejší, ako prevziať kontrolu nad svojím životom. Prihláste sa na školenie.
Ako vytvoriť úžasné bannerové reklamy s nulovým nákladom?
Na internete nájdete rôzne grafické programy. Sú platené a verzie zdarma. Najznámejšia je Canva.
Pomocou canva, dokážete vytvoriť úžasné bannerové reklamy, za menej ako, ako minútu. Máte neuveriteľne množstvo šablónov, písmen, farieb, naozaj je z čoho vyberať. Nepotrebujte k tomu žiadne skúsenosti z programovania, alebo pokročilé zručnosti s počítačom. Je to veľmi jednoduché a intuitívne. Môžete hľadať podľa kľúčových slov, alebo podľa šablón, nájdete ich v kategóriách.
Postup:
- Zaregistrujete sa. Ak máte účet na facebooku, alebo na gmaili, tak ide to ide na jeden klik.,
- Na výber máte širokú možnosť napríklad: fotokoláž, oznámenie, pozvánky, bannery na facebook, vizitky, logo,letáky, prezentácie, animácie.
- Vyskúšajte si to, zmeňte farby, písmo.
- Stiahnite so to do formátu, ktorý vám najviac vyhovuje. Máte možnosti, jpg, png, pdf, mp4( na videa).+
Fotky musia byť „legálne stiahnuté“ a ak chcete zmeniť fotku prečítajte si ktoré fotobanky ktoré sú zdarma, ako fungujú a ako ich môžete využiť, som písal v blogu s názvom: Fotobanky nástroj na podporu predaja.
Ako vytvoriť youtube a facebook banner?
Áno, je tam niekoľko nádherných šablónov na podporu predaja. Môžete si vyberať s predpripravených šablónov, môžete orezať, zmeniť farby, logo, obrázky. Hranica je vaša kreativita.
Koľko stojí banner?
Cena závisí od počtu hodín, od agentúry, od produktu… Cena jedného bannera minimum je od 15€. Využitie je od platených reklám, web alebo e-shop, až po jednoduché príspevky na facebook, za účelom.
Ak mám dobrý banner predaj sa nám zvýši automaticky?
Nie je to pravidlo. Musíte upútať vašu cieľovú skupinu, dobre komunikovať s potencionálnymi zákazníkmi, trafiť sa do ceny, hlavne vidieť svet očami zákazníka.