Ako predávať profesionálne?

Ako predávať DOBRE

Počas  18 ročnej praxe v obchode, som  odpozoroval a naučil niektoré dôležité faktory o ktoré sa  chcem podeliť. Je to séria blogov, prednášok a videí. Kto je profesionálny predajca? Ten, kto zarába z toho peniaze. Ak si myslíte, že budem písať o peniazoch tak sa  mýlite. Žil som 2x vo vysokom štandarde, no a párkrát som aj padol. Môj celkový obraz o profesionálnom predaji sa zmenilo asi pred 20 rokmi. Kúpil som si knihu od: Brian Tracyho: Jak mnohem lépe prodávat. Pokladám to za najlepšiu knihu, akú som kedy kúpil a prečítal a predaji. (prečítal som všetko čo bolo dostupné na trhu, po slovensky, po maďarsky neskôr po anglicky.) Tá to kniha ma odštartovala a zmenila úplne môj pohľad na predaj. Brian Tracyho pokladám  za najlepšieho školiteľa na svete.

Ak sa chcete zlepšovať v predaji a predávať profesionálne, máte dve možnosti.

  1. Budete sa vzdelávať sám. (dnes je to jednoduchšie na internete nájdete kopu informácii, videá a neuveriteľne množstvo kníh. Podľa mojich informácii, je napísaných a preložených do Slovenčiny vyše 1000 publikácii). Ale vzdelávať sa ohľadne predaja bude málo. Musíte to vyskúšať v praxi a odpozorovať, čo vám funguje a používať to.)
  2. Objednáte si služby lektora-školiteľa ( napríklad naše služby). Výhodou je, že ušetríte neuveriteľne množstvo času( stovky hodín), a školenie bude šité na mieru. Uvidíte len to, čo vás zaujíma.
profi predaj

Hore uvedenej knihe sú presne definované princípy, ktoré fungujú nie len v predaji, ale aj v živote. Z tej to knihy by som chcel vydvihnúť niektoré dôležité faktory, ktoré si môžete osvojiť a predajné  výsledky  sú okamžite. Občas sa mi stáva, že majiteľ alebo šéf predaja mi povie „my nepotrebujeme školenie, lebo sme špecifický“. Vaši obchodníci netelefonujú zo zákazníkmi, alebo keď máte maloobchod, tak nemáte kupujúcich? Máte obchodné stretnutia, alebo sa na vás len ľudia pozrú, hovoria vám, nič nehovorte, „tu máš 3000 euro, predávať nemusíte, viem čo nám chcete povedať.“ Tak od čoho ste špecifický? Či predávate bagre, ženskú spodnú bielizeň alebo  aplikácie na mobilné telefóny, princíp bude ten istý.

Princípy profesionálneho predaja

Firmy a predajcovia, nevedia čo predávajú. Kameň úrazu je, že informujú o všetkých výhodách produktu a sú presvedčení o tom, ž čím viac technických informácii ovládajú, tým sú múdrejší a na tom to základe vy, ako zákazník by ste mali kúpiť. Aj keď to v niektorých prípadov funguje, je oveľa jednoduchší a profesionálnejší spôsob predaja. Príčina –efekt. Už si  to niekde videli? Aj ja som to videl, len na prvýkrát  som to nepochopil. Otázky smerujte na efekt produktu, čo získa zákazník, keď  od vás si kúpi produkt. Aký bude výsledok, keď bude vlastniť daný produkt? Obchodníci hovoria o parametroch produktov, o cene, o akciách len nie o tom, čo je dôležité.

Príklad z praxe. Ako by ste predávali napríklad:“ Nový software.“ Čo by si povedal potenciálnemu klientovi? Že to funguje na všetkých platformách? Že celý systém ma X zabezpečený? Má to 24 hodinovú podporu? Na tom to základe by ste to mali kúpiť? Nie. Tak  ako predať ten to produkt? Nehovorte o softwari,  ale pýtajte sa na efekt. Naši klienti s pomocou nášho softwaru získajú  lepší prehľad o  aktivitách, s čím ušetria  čas a peniaze. „Máme aplikáciu, ktorá vám ušetrí čas a peniaze, ste ochotný sa na to pozrieť, že ako?“ Je to úplne niečo iné ako “máme 24 hodinovú podporu“. Každý z nás má len 24hodín, otázkou je, ako ich využijete?

Ako  predávajú vaši obchodníci? Informujú o všetkých výhodách, alebo sa pýtajú na efekt? Chcete predávať podľa najnovších trendov, alebo vám vyhovuje súčasný stav?

Pridaj komentár

Close Menu