Ako zvýšiť predaj?

ako zvýšiť predaj 2020

Zvýšenie predaja je priamo úmerné dôverou zákazníkov

Ak získaš dôveru nového zákazníka, to neznamená, že od teraz bude nakupovať iba od teba . Dôvera sa získava pomaly. Zvýšenie predaja priamo súvisý s dôverou vašich zákazníkov. Ak chceš mať vyššie predaje, musíš zvýšiť dôveru ako u starých tak u nových zákazníkov. Kľúčovým slovo je dôvera. Ako vieš, že ti dôverujú nový zákazníci? Pozri bankový výpis a budeš to vedieť. Ak by som to celé zjednodušil, zvýšenie predaja je dôvera zákazníkov  v tebe alebo firme. Ak sa zvýši dôvera, zvýši sa počet zákazníkov. Ak sa zvýši počet zákazníkov, zvýši sa aj predaj.

Každá firma hľadá možnosti na zvýšenie predaja?

Jedna z možností je CRM. Čísla vždy  ukážu,  ako efektívne pracuješ, ako pracuje celá firma.  Ak nemáš  CRM,  aj tak potrebuješ mať jasno, kde sú tvoje pozitíva, kde ste silný,  a  kde sa musíš zlepšovať. Nájsť nových zákazníkov a predať viac je celoročný proces,  a aktivity sa plánujú. Dám vám niekoľko dobrých typov čo mi fungovalo, ako som  z analyzoval predajný proces,  a ako som našiel  nových zákazníkov. Budem písať o tom čo mi fungovalo. Ak odpovieš úprimne na otázky, dokončíš analýzu klientov, tak nájsť  nových zákazníkov bude jednoduchšie, ale hlavne sa naučíš proces.

analýza predajného procesu
  1. Urob si poriadok  v číslach. Analýza predajného procesu.

    Aký obrat som dosiahol tento rok?

     Aký obrat som dosiahol mesačne,  týždenne?

     Graficky to znázorni! Tvoj  graf stúpa, alebo klesá?

     Aký obrat si urobil s novými zákazníkmi?

     Aký obraz si urobil už existujúcimi zákazníkmi?

     Koľko to bolo spolu?

     Koľko nových zákazníkov máš?

     Koľko starých zákazníkov máš?

     Koľko zákazníkov si stratil, a prečo už od teba neobjednáva?

Obchodné predajné zručnosti

Chcete dosahovať lepšie výsledky s menším úsilím? Rozvíjame potenciál ľudí a firiem,

Urob analýzu zákazníkov.

Zákazníkov roztrieď do troch skupín.

  1. VIP alebo A kategória zákazníkov. Oni robia najviac obratu a pravidelne objednávajú. Toto sú ľudia, alebo firmy, ktorí živia tvoju firmu.
  2. B kategória klientov. Oni sú firmy, alebo zákazníci, ktorí sa vracajú a objednávajú, ale nie v takom množstve ako VIP.
  3. C kategórie klientov. Oni sú firmy, alebo zákazníci, ktorí si občas niečo  objednajú.
  4.  Musíš mať úplný prehľad ako vyzerá tvoja firma . Ak 80 percent objednávok tvorí VIP kategória, tak máš veľký problém. Ak jeden zo zákazníkov VIP odíde,  spôsobí to, že ti klesnú obraty, prípadne budeš musieť prepustiť zamestnancov. Hlavne nastanú problémy ktoré budeš musieť riešiť.

 Na to, aby si bol efektívny, potrebuješ vedieť koľko ťa stálo, koľko námahy a aké aktivity si musel urobiť, aby si predal.

  1. Koľko telefonátov si mal týždenne, mesačne?
  2. Koľko doporučení si mal týždenne, mesačne?
  3. Aký bol priemer jednej objednávky? /hodnota v číslach/
  4. Koľko zákazníkov ťa odmietlo?

Urob si presný obraz aktivít, začni výsledky štatisticky merať, aby si videl, kde sa potrebuješ zlepšovať a kde sú tvoje pozitívne stránky.

  1. Urob si analýzu, aj tam kde si nepredal

 Čo ti hovorili zákazníci?  Aká námietka bola voči predaju. Porovnávali ťa s konkurenciou, alebo to bolo drahé, alebo si to klient musel rozmyslieť, že ti neskôr zavolá a nikdy viac sa neozval. Čo sa tam vlastne stalo, prečo to od teba nekúpili? Nezabudni na to, že ak ty nenájdeš nových platiacich zákazníkov, tak tvoja konkurencia to vyrieši.

2. Cieľom týchto aktivít je, že dostaneš presný obraz toho, kde sa nachádza tvoj predaj a bude tiež jasné v čom sa musíš zlepšiť. Zisti aká je tvoja súčasná pozícia na trhu, koľko % trhu máš, a koľko zákazníkov si potreboval na to, aby si sa dostal na vyššie pozície. Ak chceš väčší podiel z trhu, buď predáš viac, alebo nájdeš nových zákazníkov.

3. Urob si plán, kam by si sa chcel dostať. Aké čísla budeš mať za pol roka, alebo za jeden rok. Hneď ako to bude jasné, že kam smeruješ, budeš vedieť aké aktivity musíš urobiť, aby si sa zlepšil v predaji. Chcel by som sa vrátiť na začiatok. Ako urobiť C kategórie klientov B kategóriu? Ako urobiť z B kategórie A kategóriu? Ako urobiť to, že ten istý klient, ten istý čas, ten istý produkt len výsledok je iný, predáš  viac.

Pridaj komentár

Close Menu