Ako predávať profesionálne? Pozeráte sa na predaj s očami zákazníka? Máte informátor, alebo obchodníkov, ktorí majú výsledky?
Počas 18 ročnej praxe v obchode, som odpozoroval a naučil niektoré dôležité faktory o ktoré sa chcem podeliť. Je to séria blogov, prednášok a videí. Kto je profesionálny predajca? Ten, ktorý zarába z toho peniaze a k predaju sa venuje profesionálne. Ak si myslíte, že budem písať o peniazoch tak sa mýlite. Žil som 2x vo vysokom štandarde, no a párkrát som aj padol. Môj celkový obraz o profesionálnom predaji sa zmenilo asi pred 20 rokmi. Kúpil som si knihu od: Brian Tracyho: Jak mnohem lépe prodávat. Pokladám to za najlepšiu knihu, akú som kedy kúpil a prečítal a predaji. (prečítal som všetko čo bolo dostupné na trhu, po slovensky, po maďarsky neskôr po anglicky.) Tá to kniha ma odštartovala a zmenila úplne môj pohľad na predaj. Brian Tracyho pokladám za najlepšieho školiteľa na svete.
Súvisiace články:4hacky na zvýšenie predaja v maloobchode, 9 tipov, ako telefonovať ,Ako komunikovať so zákazníkom?
Definícia profesionálneho predaja
Nič horšie nie je, keď niekto pracuje, ako predajca a nenávidí to, alebo pracuje len pre peniaze. Ak by som mal definovať predaj, tak definujem to ako výmena niečo, za niečo a to tak, že aj predávajúci aj kupujúci má z toho dobrý pocit. Win – Win situácia. A profesionálne definujem, že za činnosť dostanete peniaze , alebo iné platidlo. Chcel by som upriamiť vašu pozornosť na slovo win-win. Profesionálny predajca nezarába za to, že predáva ako“ ďábel“, ale za to, že dokáže dať klientom pocit dobrej výmeny. Klient má ten pocit, že dostane viac za svoje peniaze, akú hodnotu má produkt. Ak to dokážte môžete vyhlásiť, že ste profesionáli v predaji.
Súvisiace články: Psychológia predaja v praxi , Psychológia predaja v príkladoch
Ak sa chcete zlepšovať v predaji a predávať profesionálne, máte dve možnosti.
- Budete sa vzdelávať sám. (dnes je to jednoduchšie na internete nájdete kopu informácii, videá a neuveriteľne množstvo kníh. Podľa mojich informácii, je napísaných a preložených do Slovenčiny vyše 1000 publikácii). Ale vzdelávať sa ohľadne predaja bude málo. Musíte to vyskúšať v praxi a odpozorovať, čo vám funguje a používať to.)
- Objednáte si služby lektora-školiteľa ( napríklad naše služby). Výhodou je, že ušetríte neuveriteľne množstvo času( stovky hodín), a školenie bude šité na mieru. Uvidíte len to, čo vás zaujíma.
Hore uvedenej knihe sú presne definované princípy, ktoré fungujú nie len v predaji, ale aj v živote. Z tej to knihy by som chcel vydvihnúť niektoré dôležité faktory, ktoré si môžete osvojiť a predajné výsledky sú okamžite. Občas sa mi stáva, že majiteľ alebo šéf predaja mi povie „my nepotrebujeme školenie, lebo sme špecifický“. Vaši obchodníci netelefonujú zo zákazníkmi, alebo keď máte maloobchod, tak nemáte kupujúcich? Máte obchodné stretnutia, alebo sa na vás len ľudia pozrú, hovoria vám, nič nehovorte, „tu máš 3000 euro, predávať nemusíte, viem čo nám chcete povedať.“ Tak od čoho ste špecifický? Či predávate bagre, ženskú spodnú bielizeň alebo aplikácie na mobilné telefóny, princíp bude ten istý.
Techniky telefonovania
Návody a tipy, ako volať do novej firmy, ako znížiť riziko odmietnutia. Získajte zručnosť, ako predávať a dohodnúť stretnutie s novým klientom, ako predať cez telefón.
Obchodné predajné ručnosti
Staňte sa obchodníkom za 2 dni. Ako získať zákazníka, ako uzatvoriť obchod v B2B a B2C, ako vyjednať obchodné podmienky a získať viac akvizícií za cenu jedného kávovaru.
Ako robiť obchodné prezentácie?
Naučíme vás, ako osloviť zákazníka, zvýšime efektivitu predaja, ako robiť prezentácie ktoré zarábajú. Žijeme v dobe prezentácií, budťe ziskový už dnes.
Princípy profesionálneho predaja
Firmy a predajcovia, nevedia čo predávajú. Kameň úrazu je, že informujú o všetkých výhodách produktu a sú presvedčení o tom, ž čím viac technických informácii ovládajú, tým sú múdrejší a na tom to základe vy, ako zákazník by ste mali kúpiť. Aj keď to v niektorých prípadov funguje, je oveľa jednoduchší a profesionálnejší spôsob predaja. Príčina –efekt. Už si to niekde videli? Aj ja som to videl, len na prvýkrát som to nepochopil. Otázky smerujte na efekt produktu, čo získa zákazník, keď od vás si kúpi produkt. Aký bude výsledok, keď bude vlastniť daný produkt? Obchodníci hovoria o parametroch produktov, o cene, o akciách len nie o tom, čo je dôležité.
Slovo na záver
Príklad z praxe. Ako by ste predávali napríklad:“ Nový software.“ Čo by si povedal potenciálnemu klientovi? Že to funguje na všetkých platformách? Že celý systém ma X zabezpečený? Má to 24 hodinovú podporu? Na tom to základe by ste to mali kúpiť? Nie. Tak ako predať ten to produkt? Nehovorte o softwari, ale pýtajte sa na efekt. Naši klienti s pomocou nášho softwaru získajú lepší prehľad o aktivitách, s čím ušetria čas a peniaze. „Máme aplikáciu, ktorá vám ušetrí čas a peniaze, ste ochotný sa na to pozrieť, že ako?“ Je to úplne niečo iné ako “máme 24 hodinovú podporu“. Každý z nás má len 24hodín, otázkou je, ako ich využijete?
Ako predávajú vaši obchodníci? Informujú o všetkých výhodách, alebo sa pýtajú na efekt? Chcete predávať podľa najnovších trendov, alebo vám vyhovuje súčasný stav?