11 bodov, ako digitálny marketing podporí predaj

Čo je digitálny marketing?

Digitálny marketing je druh marketingu, na podporu predaja tovaru a služieb s využitím internetu a digitálnymi nástrojmi, ktoré dostupné pre každú firmu. Cieľom je nájsť a spojiť cieľovú skupinu kupujúcich(zákazníkov) s využitím online kanálov, ako je napríklad vyhľadávač GOOGLE, sociálne siete, ako napríklad Facebook, E-mail marketing, Youtube. Sú tu úplne nové kanály, ktoré priamo podporujú váš obrat a rast firmy. Môžete zvoliť iba jeden „digitálny kanál na predaj, napríklad Facebook“, alebo všetky, ale potom už hovoríme o „stratégie digitálneho marketingu“. Či ste malá firma, alebo firma, ktorá zamestnáva tisíce zamestnancov, bez znalostí digitálneho marketingu sa nezaobídete. Tie znalosti môžu byť na „užívateľskej úrovni“, alebo ste-budete expertom aspoň na jednu oblasť. Otázkou je, kde sa bude nachádzať vaša firma o 5 rokov? Aký obrat chcete mať? Rozmýšľate, že chcete mať zákazníkov len zo Slovenska, alebo chcete preraziť na zahraničné trhy?

Techniky telefonovania

Návody a tipy, ako volať do novej firmy, ako znížiť riziko odmietnutia. Získajte zručnosť, ako predávať a dohodnúť stretnutie s novým klientom, ako predať cez telefón.

Obchodné predajné ručnosti

Staňte sa obchodníkom za 2 dni. Ako získať zákazníka, ako uzatvoriť obchod v B2B a B2C, ako vyjednať obchodné podmienky a získať viac akvizícií za cenu jedného kávovaru.

Ako robiť obchodné prezentácie?

Naučíme vás, ako osloviť zákazníka, zvýšime efektivitu predaja, ako robiť prezentácie ktoré zarábajú. Žijeme v dobe prezentácií, budťe ziskový už dnes.

Aké sú nástroje digitálneho marketingu?

Zlepšovať sa môže to, čo je merateľné. Na to, aby ste si uvarili obed potrebujete poznať niekoľko funkčných nástrojov, od krájania, varenia, stolovania. Znalosť tých to nástrojov, vás robí kuchárom. V digitálnom svete sú to hlavne podporné programy, ktoré vám presne dokážu ukázať všetko o vašich klientoch.

  • Žena-muž?
  • Koľko má rokov?
  • V ktorej hodine si pozeral váš web, alebo e-shop?
  • Pozeral cez telefón, tablet, počítač?
  • V akom odvetví pracuje?
  • Koľko minút a ktorú stránku pozeral?
  • Môžete porovnávať týždne mesiace, roky,
  • Vyhodnotenie je graficky, ako aj popisom na pár klikov.
  • Na ktoré kľúčové slovo reagovali najviac?
  • Z ktorej krajiny a z ktorého mesta sa dostal na váš web alebo e-shop?

Tie štatistiky sú úplne rozsiahle, hore uvedené sú len čiastkové ukážky, čo je možné merať. Keby som to zjednodušil, tak okrem „mena a veľkosti topánok“ sa dozviete úplne všetko o potenciálnych kupujúcich.

               

Súvisiace články:

Psychológia predaja v praxi, Psychológia predaja v príkladoch

podpora výsledkov

Aké sú najznámejšie programy na meranie digitálnych výsledkov?

Je množstvo programov, ktoré dokážu merať presne to, čo potrebujete vedieť o vašich klientoch. Bez čísel ste „slepý“ a máte len dojmy, nie informácie.

Tie to programy SÚ ZDARMA a sú to úžasné nástroje, keď ich viete používať. Ak tie programy nepoznáte, nemusíte sa obávať, lebo každá z nich má vlastnú akadémiu a video návodov, ako ich optimálne používať, ktoré zverejním na konci článku. Ovládanie nie ja ťažké, ale nie je to ani jednoduché. Nemusíte byť programátorom, len potrebujete trochu praxe a ochotu sa učiť. Ďalšou výhodou je, že sú „lokalizované“ , čo znamená, že popisy a návody, sú v slovenčine, alebo v jazyku, v akom to chcete pracovať. Monitoring nikdy nebol tak jednoduchý a tak presný, ako teraz.

Čo je dôležité pri meraní online nástrojov?

  • Merať dáta
  • Vyhodnotiť dáta
  • Hlavne použiť na podporu predaja.

Ak vynecháte len jeden krok, tak údaje budú skreslené a neúplne. Najpoužívanejšie programy na merania dát sú:

Najpoužívanejšie programy na merania dát sú:

Kľúčové slová na podporu online reklám

Kľúčové slová sú odvodené z anglického slova „keyword“.  Je to slovo, fráza, vety, ktorú zadávajú užívatelia, napríklad do Google vyhľadávača. Všetky zadania slov do vyhľadávača, sú zaznamenané, kategorizované a neskôr použité do reklám. Ak potenciálni zákazníci zapíšu do „vyhľadávača“  relevantné slová, ktoré sa zhodujú vami zadanými slovami, alebo frázami, tak sa spustí platená reklama.(PPC reklama „Pay-Per-Click“ platíte za „kliknutie“). V praxi platíte len za spustenie vašej reklamy, keď si klient neklikne na vašu reklamu, tak neplatíte. 

Techniky uzatvorenie predaja

Ak ste mali plné zuby všetkého a predsa ste to nevzdali, tak:Techniky uzatvorenie Posledný ťah na bránu predaja je pre vás. dáme vám návod, ako mať objednávky, ako zvýšiť obrat vo firme.

Efektívna komunikácia v predaji

Naučím vás, ako efektívne komunikovať so svojimi zákazníkmi spôsobom, ktorý ocenia a na ktorý budú reagovať. Prihláste sa na školenie.

Ako sa zbaviť stresu a získať čas

Ako získať čas a byť bez stresu, naučíme vás, ako byť produktívnejší, ako prevziať kontrolu nad svojím životom. Prihláste sa na školenie.

Koľko „stojí“ kľúčové slovo?

Otázkou stále je, koľko vás bude stáť reklama, keď si zvolíte nejaké kľúčové  slovo?( keď dané slovo je veľmi vyhľadávané, tak to slovo bude „drahšie“ a musíte vedieť, kedy sa vám to oplatí použiť a kedy nie. Každé slovo má nejakú cenu, dokonca sú aukcie, kde si nastavíte koľko ste ochotný maximálne zaplatiť za dané slovo. Všetko sa nastavuje online. Nezabudnite na to, že keď sa spustí reklama, to ešte neznamená, že klient si niečo kúpi. Sú experti na „vyhľadávanie a analýzu kľúčových slov“, ktorú si môžete objednať. Je to platená služba, cena závisí od projektu a od „agentúry“.

  • Aký má potenciál dané kľúčové slovo? V praxi to znamená, že software dokáže predpovedať „trend“ a vypočítať, koľkokrát sa vám spusti reklama, prípadne koľko vás to bude stáť a akú budete mať predpokladanú návštevnosť, neskôr obrat.
  • Niektoré programy dokážu presne stanoviť, že v práve v tej to chvíli, na akej pozícií a na ktorej strane sa nachádza váš web, alebo e-shop na dané kľúčové slovo. Agentúry a marketéri, pracujú tvrdo, aby ste boli na prevej strane. Na druhú stranu sa nikto nepozerá.
  • Čím viac slov tým lepšie, alebo NIE? Nie. Nie je podstatné, koľko slov máte, ale či sú relevantné, k danej reklame a ako sú  „vyladené reklamy“. Treba vedieť presne špecifikovať, kategorizovať, merať a priebežne vyhodnocovať, aby sa vám reklama oplatila, ináč sú to len vyhodené peniaze.
podpora predaja

Aké programy poznáme na analýzu vyhľadávanie kľúčových slov?

Je veľa softwarov a cenovo sú veľmi dostupné. Každá má zdarma skúšobnú verziu, kde si môžete vyskúšať o otestovať praxi, ako fungujú + každá má video návody, ako ich treba používať. Bez tých to nástrojov to nepôjde.

Aké má výhody online marketing?

Doba sa zmenila. V klasickom marketingu, ako inzeráty v novinách, letáky …stále fungujú, ale  digitálny marketing ich postupne valcuje. Nezabudnite na to, že dnes už nechodíme na „net“, ale žijeme na nete. Všetko hľadáte a riešite na nete, od opravu obuvi, jedla, dovolenky, až vyhľadávanie starých lások a priateľov.

  •  Internet je dostupný 24 hodín denne a 365 dní v roku. Predávať, propagovať svoje služby, alebo produkty môžete v akomkoľvek jazyku kdekoľvek na svete a to v ten istý čas. Prakticky z jedného miesta oslovíte, celý svet.
  • Lepšie cielenie – reklamy sa dajú nastaviť tak, aby ste oslovili len presne tú skupinu, ktorá môže najviac reagovať, prípadne kúpiť váš produkt. Môžete cieliť, na vek, pohlavie, geografické zacielenie (príklad len Bratislava+20km), alebo zacieliť ľudí s najväčšom príjmom.
  • V roku 2020 na Slovensku bolo viac finančných transakcií online, ako v klasickom kamennom obchode. Koľko transakcií je za 1 deň, za 1 mesiac, za 1 rok na Slovensku? Z toho to koláča ste si koľko ukrojili pre váš obchod? Máte webovú stránku, alebo e-shop ktorá vám zarába, alebo len ju máte na ukážku?

Čo je v trende v online marketingu?

Trendom sú sociálne siete. Sociálne siete každý rok rastú a nemyslíme tým len to, že je len masívny nárast užívateľov, ale obrovský nárast reklám na sociálnych sieťach. Sociálne siete zažívajú také boom, aké ešte nebolo v dejinách ľudstva. Niektoré firmy na tom zarobia nechutne veľa peňazí. Budete to vy, alebo konkurencia? Chodia k vám nakupovať firmy a jednotlivci, cez sociálne siete? Chcete stým niečo urobiť?

Kde a ako sa dá naučiť online marketing?

Na internete je neuveriteľne veľa návodov zadarmo, určite by som začal tam. Ja osobne som si kúpil, niekoľko školení, lebo som sa zamiloval do digitálneho sveta. Žiaľ, všetky školenia boli zamerané na teoretickú časť, čo danej firme fungovalo, prípadne čo do poručujú, ale z miesta som sa nepohol. Prečítal som neuveriteľne množstvo návodov a videí čo mi pomohlo, ale chcel som sa zrýchliť a hľadal som ďalej.

Nakoniec som našiel firmu, ktorá má ASI NAJLEPŠIU AKADÉMIU, akú som našiel na Slovensku. Môžete sa prihlásiť na „praktické kurzy“ a po skončený presne viete, čo a ako máte urobiť. Každý z lektorov je expert minimálne na jednu oblasť, ktorú dokážu naučiť aj vás.

Všetko nájdete na: https://wooacademy.sk/. Ak chcete urobiť test vášho webu, e-shopu, alebo komplexne marketingovú stratégiu, určite by som kontaktoval RNDr. Milana Fraňa, PhD. Určite vám poradí a nastaví vaše online kampane, tak, aby vám to zarábalo.

Aké marketingové firmy poznáme?

 Je veľa marketingových firiem, niektoré dokážu komplexne riešiť digitálny marketing a niektoré sa špecializujú napríklad len na analýzu dát. Najznámejšie sú:

Moja prvá voľba. Dokážu vám vyriešiť komplexne všetko ohľadne digitálneho marketingu+majú dobrú akadémiu, kurzy, školenia, konzultácie pre verejnosť a firmy.

Nič nepokazíte ak si zvolíte ich. Majú špičkových ľudí a pravidelne publikujú. Určite do poručujem.

Dynamická firma ktorá rýchlo rastie. Určite do poručujem.

Prečo chodia obchodníci na naše kurzy?

Aké chyby robia marketingové firmy?

Otestoval som 6 marketingových  firiem. 4 v Bratislave a 2 na západe Slovenska. Bol som veľmi milo prekvapený. Všetci dodali to, čo sľúbili klientom. Hodnotím to veľmi pozitívne. Veľmi mladí ľudia, s dobrým postojom, s dobrou komunikáciou. Bratislava bola iná, ako ostatné, lebo niektoré z nich mali „vlastnú akadémiu“, kde zamestnanci „museli“ študovať, aby sa stále zlepšovali. Hodnotím to veľmi pozitívne. Neviem ako vy, ale ja by som nerobil vo firme, kde sa nemôžem zlepšovať.

Nemal som všade možnosť, vidieť znútra chod celej firmy, ale niektoré áno. Hodnotil som schopnosť riadenia stredného a vyššieho manažmentu. Tu som našiel, niekoľko nedostatkov. Schopnosť delegovať prácu a následne to kontrolovať, nebola ideálna. Ďalším nedostatkom bolo, pri odovzdaní kompetenciách. Napríklad, odovzdaná kompetencia uzatvoriť predaj, dohodnutý „ deal“, následne odvolaný. Ak ste dali niekomu kompetencie, tak musíte dodržať slovo, ináč kompetencie nemali žiadny zmysel.

Ďalšiu kategóriu bolo schopnosť uzatvoriť predaj. Tu boli najväčšie rozdiely. Šéf predaja dokázal uzatvoriť cca. 75% obchodov, ostatný obchodníci max. 30%. Obrovské plytvanie. Tu vidím obrovský potenciál na zlepšenie. Mimo Bratislavu uzatvorili 90% obchodov, ale nemali obchodníkov, majiteľ a šéf predaja bola tá istá osoba.

Najväčší problém bol, že „agentúry“, všetko chceli z „automatizovať“. Čo najmenšia komunikácia a minimum osobného stretnutia, čo najviac obratu. Ľudia nie sú automaty, keď chcete ich peniaze, je mi to ľúto, ale budete sa musieť s nimi porozprávať a musíte byť experti na „komunikáciu“.

Čo ma oprávňuje hodnotiť?

Trénoval som ľudí v predaji luxusnej kozmetiky, v predaji áut v showroomoch, v predaji softwarov, v predaji mobilných telefónov a príslušenstva, naozaj širokú paletu predajcov.

Mám za sebou tisíce obchodných stretnutí a stovky hodín trénovania. Riadil som časť medzinárodného obchodu v „ESETU“,v San Diegu. Do dnes aktívne predávam, školím firmy ohľadne predaja a manažmentu. Na obchod a predaj sa pozerám z nadhľadu. Vypracovali a zdokonalili sme techniky predaja asertívnym spôsobom, ktoré fungujú.

Slovo na záver:

Digitálny marketing a predaj je tak rozsiahla téma, že do jedného článku sa to nezmestí. Dúfam, že ste dostali širší pohľad na online marketing.

Pripravujeme:

Psychopati v riadiacich pozíciách,

3 najlepšie knihy na podporu predaja

 

Ak sa potrebujete zlepšiť, zvýšiť predaj, alebo do poručiť „agentúru,“ kontaktujte nás.

Mohlo vás zaujímať

Pridaj komentár