Ako zvýšiť predaj?

Hľadáte možnosti ako zvýšiť predaja? Chcete nájsť nových zákazníkov? Každá firma hľadá možnosti na zvýšenie predaja, ale ako? Skúste sa na veci pozerať z iného hľadiska. Na to, aby som odpovedal  na túto otázku, skúste sa zamyslieť, že o koľko by ste chceli zvýšiť obrat. Je to, ako varenie. Ak ste sa rozhodli pre nejaké jedlo, ktoré chcete navariť, tak podľa toho budete nakupovať v obchode potraviny. Ak ste sa rozhodli že obrat bude vyšší o 20% alebo 200% mali by svoje investície naplánovať a pripraviť. Variť z ničoho je nemožné. Zvýšiť obrat bez adekvátnych krokov a investícii je tiež nemožné. Taká priemerná štatistika je, že minimum 10% c celkového obratu by sa malo investovať do marketingu a vzdelávania. Niekoľko nápadov, ako zvýšiť predaj vo firmách.

Jedna z možností je CRM. Čísla vždy  ukážu, ako efektívne pracujete, ako pracuje celá firma.  Ak nemáte  CRM, aj tak potrebuješ mať jasno, kde sú vaše pozitíva, kde ste silný,  a kde sa musíte zlepšovať. Nájsť nových zákazníkov a predať viac je celoročný proces. Dám vám niekoľko dobrých typov čo mi fungovalo, ako som z analyzoval predajný proces a ako som našiel  nových zákazníkov. Budem písať o tom čo mi fungovalo. Skúste odpovedať na otázky úprimne a keď dokončíte analýzu klientov, tak nájsť nových zákazníkov bude jednoduchšie, ale hlavne sa naučíte proces. 

Analýza predajného procesu.

  • Aký obrat som dosiahol tento rok?
  •  Aký obrat som dosiahol mesačne,  týždenne?
  •  Graficky to znázorni! Tvoj  graf stúpa, alebo klesá?
  •  Aký obrat si urobil s novými zákazníkmi?
  •  Aký obraz si urobil už existujúcimi zákazníkmi?
  •  Koľko to bolo spolu?
  •  Koľko nových zákazníkov máš?
  •  Koľko starých zákazníkov máš?
  •  Koľko zákazníkov si stratil, a prečo už od teba neobjednáva?

Urobte analýzu zákazníkov.

Zákazníkov roztrieďte do troch skupín.

  • VIP alebo A kategória zákazníkov. Oni robia najviac obratu a pravidelne objednávajú. Toto sú ľudia, alebo firmy, ktorí živia vašu firmu.
  • B kategória klientov. Oni sú firmy, alebo zákazníci, ktorí sa vracajú a objednávajú, ale nie v takom množstve ako VIP a A kategória
  • C kategórie klientov. Oni sú firmy, alebo zákazníci, ktorí si občas niečo  objednajú.
  •  Musíte mať úplný prehľad, ako vyzerá vaša firma. Ak 80 percent objednávok tvorí VIP kategória, tak máte veľký problém. Ak jeden zo zákazníkov VIP odíde, spôsobí to, že vám klesnú obraty, prípadne budete musieť prepustiť zamestnancov.
  • Hlavne nastanú problémy ktoré budete musieť riešiť.
  • Koľko telefonátov si mal týždenne, mesačne?
  • Koľko doporučení si mal týždenne, mesačne?
  • Aký bol priemer jednej objednávky? /hodnota v číslach/
  • Koľko zákazníkov ťa odmietlo?
  • Urobte si presný obraz aktivít, začnite výsledky štatisticky merať, aby si videl, kde sa potrebujete zlepšovať a kde sú vaše pozitívne stránky.
analýza predajného procesu

Urobte si analýzu, aj tam kde ste nepredali

Čo hovorili zákazníci?  Aká námietka bola voči predaju. Porovnávali vás s konkurenciou, produkt ktorý predávate je drahý, alebo si to klient musel rozmyslieť, že vám neskôr zavolá a nikdy viac sa neozval. Čo sa tam vlastne stalo, prečo to od vás nekúpili? Nezabudni na to, že ak vy nenájdete nových platiacich zákazníkov, tak vaša konkurencia to vyrieši.

Cieľom týchto aktivít je, že dostanete presný obraz toho, kde sa nachádza váš predaj a bude tiež jasné v čom sa musíte zlepšiť. Zistite, aká je vaša súčasná pozícia na trhu, koľko % trhu máte, a koľko zákazníkov ste potrebovali na to, aby ste sa dostali na vyššie pozície. Ak chcete väčší podiel z trhu, buď predáte viac, alebo nájdete nových zákazníkov.

Urobte si plán, kam by ste sa chceli dostať. Aké čísla budete mať za pol roka, alebo za jeden rok. Hneď ako to bude jasné, že kam smerujete, budete vedieť, aké aktivity musíte urobiť, aby ste sa zlepšili v predaji. Chcel by som sa vrátiť na začiatok. Ako urobiť C kategórie klientov B kategóriu? Ako urobiť z B kategórie A kategóriu? Ako urobiť to, že ten istý klient, ten istý čas, ten istý produkt len výsledok je iný, predáte viac.

Zvýšte úspešnosť telefonátov

Ďalšia možnosť na zvýšenie predaja je zvýšiť počet telefonátov, kontaktovanie nových a starých klientov. Ako telefonovať „studené kontakty“ a aké chyby sa robia pri telefonovaní si môžete prečítať v článku: 9 tipov, ako telefonovať, 4 chyby pri telefonovaní. Podrobne popisujem a dávam kompletné návody čo nám fungovalo. Sú to technické veci, ako napríklad: ako prispôsobiť rýchlosť komunikácie, prečo je to dôležité, čo všetko musíte stihnúť za 15 sekúnd, alebo zistite voľné  termíny na školenie. Nič neriskujete, ak nezodpovedáme vaše otázky, vrátime vám vaše peniaze.

Techniky telefonovania

Návody a tipy, ako volať do novej firmy, ako znížiť riziko odmietnutia. Získajte zručnosť, ako predávať a dohodnúť stretnutie s novým klientom, ako predať cez telefón.

Obchodné predajné ručnosti

Staňte sa obchodníkom za 2 dni. Ako získať zákazníka, ako uzatvoriť obchod v B2B a B2C, ako vyjednať obchodné podmienky a získať viac akvizícií za cenu jedného kávovaru.

Ako robiť obchodné prezentácie?

Naučíme vás, ako osloviť zákazníka, zvýšime efektivitu predaja, ako robiť prezentácie ktoré zarábajú. Žijeme v dobe prezentácií, budťe ziskový už dnes.

Investujte do digitálneho marketingu

Čo je digitálny marketing a ako funguje popisujem v článku 11 bodov, ako digitálny marketing podporí predaj. Žijeme neuveriteľne rýchlu dobu a veľa ľudí zarobí peniaze v digitálnom svete, budete to vy, alebo niekto iný? Ak ste mala firma do poručujem sa vzdelávať ohľadne digitálnych zručností. Ako? 99% nástrojov a návodov je na internete. Napríklad, google má vlastnú akadémiu s názvom Digitálna garáž, tak isto aj facebook má akadémiu a to všetko je zadarmo. Ak sa rozhodnete navštíviť nejaký kurz, do poručujem www.wooacademy.sk. Sú tam skvelí lektori a cenovo veľmi dostupné pre každého.

Ak ste väčšia firma, ktorá nechce zamestnať človeka na marketing a radšej sa rozhodne, že nájde agentúru, ktorá zabezpečí všetky reklamné nástroje, tak vám do poručujem nasledovné?  Ako nájsť agentúru, ktorá vie, že čo robí a podľa čoho ich vybrať? Odpoveď je veľmi jednoduchá. Hľadáte firmu, ktorá je GOOGLE PARTNER  a FACEBOOK PARTNER. Ak nemajú ten to štatút, tak by som hľadal ďalej. Čo znamená slovo „ partner“? „ Aby agentúra získala odznak Google Partners, musí preukázať expertízu a skúsenosti v oblasti vytvárania a správy Google Ads reklamných kampaní. Taktiež musí spravovať dostatočne vysoké investície klientov, udržiavať si existujúcich a získavať nových klientov, a dosahovať rast agentúrnych výnosov ako aj rast výnosov svojich klientov.

zdroj: https://events.withgoogle.com/google-partners-sk/

Keby som to zjednodušil, tak nestačí od klienta „vybrať peniaze“ , ale musíte mu fyzicky zarobiť peniaze. To iste platí aj pre „facebook partnerov.“

Na trhu nájdete veľa agentúr, ja určite do poručujem jednu, ktorá zabezpečuje ako vzdelávanie pre nových marketérov( ako aj pre firmy). Je to www.wooacademy.sk, menovite:

Michaela Gallee a Milan Fraňo. Naučia vás, alebo vám zabezpečia všetko ohľadne digitálnych služieb.

Zlepšite svoje komunikačné a predajné zručnosti

Predajný proces sa skladá z 7-10 bodov, ktoré by mal poznať každý jeden predajca a aplikovať v praxi. Podrobne o tom píšem v niekoľko článkoch, ako napríklad, 4 hacky na zvýšenie predaja, ako zvýšiť obrat v maloobchode, ako zvýšiť zručnosti predajcov, alebo ako komunikovať so zákazníkom.

Nájdete tam odpovede a presné návody ktoré fungujú. Naučíte sa, ako zvýšiť dôveru u zákazníka. Ak sa zvýši dôvera, zvýši sa počet zákazníkov. Ak sa zvýši počet zákazníkov, zvýši sa aj predaj.

Nezabudnite na to, že ak z aktívneho predajného procesu vynecháte jeden bod, tak na konci výsledky budú úplne skreslené. Keď napríklad dobre kontaktujete nového zákazníka, ale neviete uzatvoriť obchod a všetko sa ťahá, tak celý predajné proces bol zbytočný. Ak ste našli zákazníka, ktorý je veľmi aktívny stále sa pýta a informuje, ale nekupuje a neviete si rady, tak si prečítajte nás článok psychológia predaja v praxi, psychológia predaja v príkladoch. Nájdete tu  odpovede , ako predávať podľa osobností, ako reagovať, kedy ako uzatvoriť predaj.

Techniky uzatvorenie predaja

Ak ste mali plné zuby všetkého a predsa ste to nevzdali, tak:Techniky uzatvorenie Posledný ťah na bránu predaja je pre vás. dáme vám návod, ako mať objednávky, ako zvýšiť obrat vo firme.

Efektívna komunikácia v predaji

Naučím vás, ako efektívne komunikovať so svojimi zákazníkmi spôsobom, ktorý ocenia a na ktorý budú reagovať. Prihláste sa na školenie.

Ako sa zbaviť stresu a získať čas

Ako získať čas a byť bez stresu, naučíme vás, ako byť produktívnejší, ako prevziať kontrolu nad svojím životom. Prihláste sa na školenie.

Slovo na záver:

Na túto tému sa dá  písať veľa. Ešte som neotvoril tému, ako motivovať zamestnancov, aby predali viac. Je iba niekoľko faktorov motivácie, kde peniaze sú na poslednom mieste. Písal som o tom niekoľko článkov, ale dôležité je, aby zamestnanci sa podieľali a súhlasili s plánmi firmy. ( Ako motivovať zamestnancov?)

Ak chcete zvýšiť predaj, tak by ste mali rozmýšľať komplexne. Nie je len investovanie do marketingu, alebo motivácia, ale sú to naplánované kroky, ktoré treba realizovať a kontrolovať.  My vašich predajcov vieme pripraviť na všetko, čo ich čaká v „džungli“ a tiež vám viem zabezpečiť audit predaja a marketingu.

Ak chcete vedieť viac o tom, aké školenia sú dostupné, alebo potrebujete poradiť s digitálnym marketingom, tak nás kontaktuje.

Mohlo by vás zaujímať

Newsletter